Karbónové komponenty by dokázali odľahčiť ťažké elektromobily. Problém je, že sú drahé a proces výroby príliš dlhý.
Ak by kompozitné materiály neboli drahé, už dávno by sa stali súčasťou sériovej produkcie. Karbónové diely sú totiž pevnejšie a ľahšie ako oceľ. Ideálne riešenie pre autá, ktoré majú čoraz väčšiu nadváhu. Lenže tak to zatiaľ nie je.
Výskumné a vývojové centrum Lamborghini v americkom Seattli pracuje na karbónových komponentoch motorov. Napríklad aj ojniciach, ktoré budú ľahšie o 40 až 50 %. Lambo verí, že bude prvou automobilkou, ktorá zavedie túto technológiou v sériovej výrobe.
Hlavnou hviezdou Peugeotu na autosalóne vo Frankfurte bude nepochybne novučičký Peugeot 308. No ako pikantné korenie pridá francúzsky lev aj koncept poriadne nabrúsenej verzie 308 R.