Dva roky od vypuknutia kauzy Dieselgate nie sú v Nemecku stále dokončené úpravy áut, ktoré boli vybavené softvérom na manipuláciu s emisiami. Ich majitelia sa totiž do servisov nehrnú. Úradom dochádza trpezlivosť, a tak zvyšujú tlak.
Nemecký úrad Kraftfahrt-Bundesamt sa rozhodol overiť emisie a spotrebu 54 naftových áut predávaných na nemeckom trhu. Napriek tomu, že išlo o merania v laboratórnych podmienkach, hodnoty nezodpovedali údajom od výrobcu.
Škandál Dieselgate ďalej rastie a okrem Volkswagenu sa vynárajú aj ďalší vinníci. Na muške je Opel, ale aj Fiat. Kým však nemeckí aktéri kauzy s úradmi spolupracujú, Fiat komunikáciu a obvinenia odmieta.
Nemecké ministerstvo dopravy uskutoční ďalšie testy vozidiel, a to kvôli možnému prekračovaniu limitov pre emisie oxidu uhličitého. Oznámil to hovorca ministerstva s tým, že úrad zatiaľ v tomto smere nemá žiadne konkrétne indície.
Nemecký úrad pre motorové vozidlá uskutočnil meranie emisií NOx v reálnej premávke. Po testoch označil 22 problémových áut a zďaleka nejde len o Volkswageny, ktoré klamú cielene.