Dominancia Fabie je v segmente B obrovská. Za 1. polrok sa z nej predalo viac než z modelov na 5. až 15. mieste rebríčku top 15 spolu.
Facelift pridal Hyundaiu i20 na atraktivite. Auto nás príjemne prekvapilo aj slušným vnútorným priestorom a 74 kW trojvalec spotrebou.
Kráľom v kategórii malých áut je Škoda Fabia, výrazne si polepšili aj Toyota Yaris a Opel Corsa. Predaj VW Polo kvôli zdraženiu klesol o takmer 70%.
V rebríčku už nie je žiadne auto pod hranicou 11-tisíc eur. Bestsellerom je Škoda Fabia a prekvapivo sa do neho vošiel aj Mercedes-Benz triedy A.
Spomedzi 91 aktívnych výrobcov elektromobilov v Číne takmer jedna tretina predáva menej ako 500 vozidiel za štvrťrok.
Deväť najlacnejších malých áut zdraželo za posledné dva roky priemerne o vyše 3 200 eur, respektíve o 30,3 percenta. Niektoré aj o polovicu.
Hľadáte cenovo dostupné a relatívne spoľahlivé auto za pár stoviek eur? Skúste sa v ponuke autobazárov pozrieť po nasledujúcich 8 modeloch.
Aj napriek výraznému medziročnému poklesu predaja je kráľom malých áut Fabia a korunným princom Sandero.
Rebríčku kraľuje Škoda Fabia pred Daciou Sandero, na 3. miesto sa prepracoval Peugeot 208.
Z desiatich najpredávanejších áut ich za posledných 12 mesiacov zdraželo všetkých 10. Priemerne až o 16 percent.
V rebríčku 15 najpredávanejších malých a mini áut na Slovensku má už len jediné základnú cenu nižšiu ako 10-tisíc eur.
Autá sú čoraz drahšie, pod hranicou 12-tisíc eur ich zostalo už len niekoľko. Nevošli medzi ne už ani Fabia, alebo Citroën C3.
V rebríčku najpredávanejších áut do 12-tisíc eur medziročne takmer všetky zdraželi. Môže za to polovodičová kríza a stále väčšie bezpečnostné nároky EÚ.
Autá so štvorcifernou cenovkou z nášho trhu miznú rýchlo. Kvôli stále väčším nárokom na emisie a bezpečnosť.
Autá s pohonom 4x4 sú ohrozený druh. Na našom trhu ich je stále menej a sú stále drahšie.
O tom, kto má aké ceny, niečo hovorí aj fakt, že v našom rebríčku sú zastúpené len francúzske a ázijské autá.
Je 10 000 eur málo na kúpu auta? Nie je to až také zlé. Pod túto hranicu sa zmestí 30 modelov a spolu s karosárskymi verziami dokonca až 35.
Podľa vzoru úspešnej Dacie chce aj Volkswagen lacnú značku. V Ženeve to potvrdil sám šéf koncernu Martin Winterkorn. Predstaví sa však najprv v Číne.