Rusi opäť oprášili projekt predĺženej Lady Vesta. Premiéra jej však veľmi nevyšla.
Predajcovia áut v Rusku doslova ošklbávajú zákazníkov. Ťažia z nedostatku vozidiel na trhu. AvtoVaz chce s nimi zatočiť, pretože na Ladách zarábajú viac ako výrobca.
Lada stihla vyrobiť len 1 000 exemplárov modernizovanej Vesty. Ďalšie také nevzniknú.
Lada Vesta má „na krku“ už sedem rokov kariéry. Lenže v Rusku beží čas iným tempom.
Ruská automobilka AvtoVaz sa rozhodla skoncovať s odvekým postrachom motorov – situáciou, keď sa ventily stretnú s piestmi.
Na Instagrame sa objavili dve snímky interiéru modernizovanej Vesty.
Pokus ruského AvtoVazu presadiť sa v kruhoch štátnej správy či samosprávy skončil fiaskom.
Digitálne prístrojové dosky sú tu na to, aby autá pôsobili modernejšie. Ruský tuner však zamieril presne opačným smerom.
Pokrok sa nedá zastaviť. A keď ho ignoruje výrobca, do práce sa dá úpravca.
Je to neuveriteľné. Ruská automobilka poskytne základy pre nový lowcostový model Mitsubishi. Japonci kúpili od Rusov licenciu.
Ruskí zákazníci sa konečne dočkali. Dva roky od premiéry prototypu ide najvýkonnejšia Vesta do predaja.
V novembri šéf AutoVazu oznámil, že Lada sa stiahne zo západnej Európy. Teraz značka mení názor.
To asi nik nečakal. Pod kapotou lacného ruského sedanu sa naozaj objaví preplňovaný štvorvalec 1,8 Turbo, ktorý koncern Renault-Nissan používa v novozrodenej Alpine A110.
AvtoVaz rozširuje ponuku novej Vesty o verziu Exclusive. Dostane automatickú prevodovku, kožené čalúnenie, efektné prvky exteriéru a výkonnejší z dvoch motorov.
Ruská značka Lada sa netají ambíciami presadiť sa na západných trhoch. Modelovú ofenzívu s týmto cieľom odštartoval sedan Vesta a do konca roka sa k nemu pridajú aj kombi SW a terénne ladené kombi SW Cross.
V Togliatti spustili výrobu Vesty s alternatívnym pohonom. Zamieriť má najmä k firemnej klientele. Aj preto sa Lada neobťažovala s príliš sofistikovaným technickým riešením.
Rusi to s kombi verziou novej Vesty myslia vážne. Napokon, jej prototyp, navyše v podobe outdoorovej verzie Cross, predstavili v Moskve už pred viac ako dvoma rokmi. Teraz ide do tuhého.
Značka Lada stihla odštartovať predaj modelu Vesta v Európe ešte v tomto roku. Sedan dorazil aj na slovenský trh a jeho ceny začínajú na 9 990 eurách. Na výber budú dve výbavy a dve prevodovky.
Ruský AvtoVaz chrlí nový sedan Vesta na plné obrátky. A môže byť rád, pretože tamojší automobilový trh je na historických minimách. V Togliatti práve zišiel z liniek kus s poradovým číslom 50 000.
Ruský AvtoVaz hľadá možnosti, ako zvýšiť chabé predaje. Jednou z ciest je export na Západ. Kým však novej Veste a crossoveru Xray chýbajú k expanzii na vyspelé trhy motory Euro 6, s elektromobilom by to možno išlo.