Ruský novinár priniesol zaujímavý pohľad na vzťah Vladimira Putina, prezidenta Azerbajdžanu Ilhama Alijeva a Lady. Prečo sú autá súčasťou geopolitickej hry?
Prvý nový model Lady po desaťročiach zatiaľ dieru do ruského sveta neurobil. Od júla do septembra si Iskru kúpilo len 128 zákazníkov.
Sankcie nefungujú? Ako ukazuje ďalší odklad výroby základného modelu Lady, štátna automobilka AvtoVaz sa z nich dodnes nespamätala.
Dacia, Lada, Žiguli, Zastava či poľský Fiat... Tieto autá postavili socializmus na kolesá. V skutočnosti išlo o licencované modely automobiliek z nenávideného Západu.
Ak by bol prvý apríl, možno by sa to dalo pochopiť ako vtip. Lenže grafika v príspevku na oficiálnom účte amerických republikánov bola zverejnená len pred pár dňami.
Ruský AvtoVaz ešte nezačal predávať ani novú Ladu Iskra a už sa poponáhľal s predstavením ďalšej novinky.
Najväčšia ruská automobilka čelí personálnej kríze. Bez väzňov sa totiž jej systém rúca.
V Togliatti už mala schádzať z liniek nová Lada Niva. Ruská agresia na Ukrajine však zastavila všetky plány s Renaultom. A tak tu máme len ďalší derivát Nivy z roku 1977.
Novú lacnú Ladu predstavil ruský AvtoVaz už vlani v lete. Stále sa však nevyrába. Je to jasný dôkaz, že po odchode západných partnerov nie je tento podnik schopný žiadnej inovácie.
Ako vyzerá ruský pokrok? Lada Niva sa dočká po 47 rokoch len druhého nového motora. No ani ten z nej lepšie auto neurobí.
Automobiloví nadšenci z ruskej Garage 57 prestavali klasickú Ladu 2106 na 16-valcové monštrum. Výsledok je rozpačitý.
Iskra sa postaví sa medzi starú Grantu a Vestu. Zrod však nebol jednoduchý.
Čínski partneri ruského AvtoVazu sa boja sekundárnych sankcií. Dodávky komponentov do Togliatti viaznu.
Po odchode Renaultu zo spoločnosti AvtoVaz sa ukázalo, nakoľko bol ruský podnik závislý od západných komponentov.
Takto vyzerá elektromobil zrodený pod rukami ruských konštruktérov.
Úroveň lokalizácie výroby áut v Rusku rastie, čo môže mať pozitívny vplyv aj na zvýšenie ich produkcie.
Technológia, ktorú majú európske autá povinne už dve dekády, práve dorazila do Ruska.
Ruský AvtoVaz sa v septembri dostal na americké sankčné zoznamy. Následky na seba nenechali dlho čakať.
Na novú generáciu Nivy, ktorá mala byť predstavená už o dva roky, môžu Rusi po odchode Renaultu zabudnúť. Pokúsia sa aspoň o modernizáciu.
Počas diskusie Putinovo rozhodnutie „podporili všetci poslanci“