Značka Lada stihla odštartovať predaj modelu Vesta v Európe ešte v tomto roku. Sedan dorazil aj na slovenský trh a jeho ceny začínajú na 9 990 eurách. Na výber budú dve výbavy a dve prevodovky.
Ruský AvtoVaz chrlí nový sedan Vesta na plné obrátky. A môže byť rád, pretože tamojší automobilový trh je na historických minimách. V Togliatti práve zišiel z liniek kus s poradovým číslom 50 000.
Koncept Lada Xcode nielen že dobre vyzerá, ale je vybavený prvkami, ktoré sme v ruskej automobilovej produkcii ešte nevideli. Napríklad autonómnymi brzdami, adaptívnym tempomatom či turbomotorom.
Z ruského AvtoVaz-u vanie čerstvý vietor. To napriek obrovskému prepadu domáceho trhu. Na autosalóne v Moskve sa pochváli štúdiou nového crossoveru, ktorý by mal byť väčší ako Lada Xray.
V šesťdesiatych rokoch Fiat kraľoval Európe a na trh „hádzal“ jeden bestseller za druhým. Sedan strednej triedy označený prvýkrát trojciferným číslom nebol výnimkou. Známu „stodvadsaťštvorku“ sme dobre poznali aj z našich ciest, lenže s logom Žiguli.
Ruský AvtoVaz hľadá možnosti, ako zvýšiť chabé predaje. Jednou z ciest je export na Západ. Kým však novej Veste a crossoveru Xray chýbajú k expanzii na vyspelé trhy motory Euro 6, s elektromobilom by to možno išlo.
To čo naznačil AvtoVaz vlani konceptom Vesta Cross sa stane realitou. Oplastovaná verzia so zvýšeným podvozkom dorazí spolu s novým kombíkom. Ale bez štvorkolky.
Lada Kalina Cross má v Rusku úspech. Aj keď spočiatku to tak nevyzeralo, dnes je doslova bestsellerom. Podporiť jej predaje má aj nová edícia Black Line vyšperkovaná čiernymi doplnkami.
Nová hviezda Lady vystrkuje rožky. Po Kaline Sport má totiž prísť aj jej ostrá verzia. Sami Rusi o nej hovoria ako o Octavii RS.
Nedávny „vyhadzov“ šéfa ruského AvtoVazu Bo Anderssona, ktorý vyviedol krachujúci podnik z najhoršieho, na stratách Lady v najbližšom čase nič nezmení. Ani nová hlava ruského podniku totiž nedokáže ovplyvniť prepad ruského automobilového trhu.
Z tajného projektu zamestnancov vývoja ruského AvtoVazu sa stane realita. Vedeniu sa nápad predĺženej Vesty zapáčil natoľko, že dostala zelenú. Prvý kus už testujú štátni zamestnanci Samarskej oblasti.
Najrýchlejšia sériová Lada všetkých čias síce dynamikou nevyrazí dych, no na ruské pomery ide doslova o „raketu“. Stovku zvládne za 9,2 sekundy a prekročí rýchlosť 200 km/h. Rusi za ňu zaplatia necelých 11 000 eur.
Luxusná verzia Lady 4x4 ide na dračku. Jej predaj má podporiť aj predĺžená verzia. Motor sa však nemení. Na stovku jej to tak trvá takmer 20 sekúnd. Odpustkom je nízka cena.
Generálny riaditeľ ruskej automobilky AvtoVaz Bo Andersson hodlá odstúpiť. Nástupcu určí správna rada 15. marca. Za odstúpením stoja zlé finančné výsledky.
Nezávislé nárazové skúšky nevykonáva len európske Euro NCAP či americký inštitút NHTSA, ale aj ruský časopis Auto Review. Ten podrobil crashtestu Ladu Vesta. Nový sedan si z neho odniesol štyri hviezdičky.
Druhý nový kľúčový model AvtoVazu schádza z výrobných liniek už od polovice decembra. Do predaja sa však tento kompaktný crossover chystá až teraz. V súvislosti s tým odhalila automobilka kompletné technické údaje, výbavu aj ceny.
Ruskú terénnu ikonu čaká striedanie stráží. Tretia generácia dorazí na trh v roku 2018. Akoby mohla vyzerať? Na to dáva odpoveď ilustrátor Dmitrij Djačenko. Pochopiteľne, s jeho predstavou nemá Avto VAZ nič spoločné. Nevyzerá však zle.
AvtoVaz už spustil produkciu nového sedanu Lada Vesta a čoskoro príde na rad aj crossover Xray. K expanzii na západoeurópske trhy však novinkám zatiaľ bránia motory, nespĺňajúce emisnú normu Euro 6. Ruský výrobca však potvrdil, že oba modely upraví.
AvtoVaz konečne spustil predaj dlho očakávaného sedanu Lada Vesta. Tá predstavuje štart úplne novej epochy najväčšieho ruského producenta automobilov. V ponuke je zatiaľ len s jediným motorom.
Rusi chcú využívať v administratíve viac áut domácej výroby. Toto je predstava luxusnejšej Lady Vesta. Pikantné je, že vznikla tak trochu na kolene. Prekvapený bol aj šéf automobilky Bo Andersson.