Je to najrýchlejšie sériové „lambo“ všetkých čias. Jeho úžasný 12-valec posiela k štyrom kolesám 770 koní. A k stabilite mu pomáha aktívna aerodynamika. Vznikne len 63 kusov.
Na svet sa derú hyperšporty McLaren Sena, Mercedes-AMG Project One aj Aston Martin Valkyrie. A Lamborghini nemieni ostať bokom.
Už vlani vo Frankfurte ukázalo Lamborghini modernizovaný Aventador S. Našťastie opäť s kultovým atmosférickým 12-valcom. A teraz je na rade otvorená verzia Roadster. V zrýchlení na stovku zaostáva len o jednu desatinku.
Aj otvorená verzia Huracánu sa dočkala verzie Performante. Vyladený 10-valec ju na stovku vystrelí za 3,1 sekundy.
Vlajková loď Lamborghini sa do dôchodku napriek pokročilému veku nechystá. Práve naopak. V Sant Agate pracujú na ostrej verzii s aktívnou aerodynamikou.
Talianska značka patriaca do koncernu Volkswagen nemá o klientelu núdzu. Zákazníci sa neštítia zaplatiť horibilné sumy za štandardné vozidlá ani za ich limitované edície. V prípade nového SUV Urus však bude situácia o niečo iná.
Dlhoočakávané prvé „býčie“ SUV je na svete. Génmi divokého plemena z predkov domáceho býka zatieňuje všetkých konkurentov. Výkonom aj dynamikou.
Premiéra najrýchlejšieho SUV sveta sa odohrá už 4. decembra. Kým však dizajn exteriéru sa Lamborghini utajiť podarilo, snímky interiéru unikli na sociálne siete.
V Sant Agate zaostrili na budúcnosť. Výsledkom je fascinujúci koncept Terzo Millenio. Dvanásťvalec by ste v jeho útrobách však hľadali márne. Aj v Lamborghini totiž veria elektrine. Ale trochu inak ako ostatní.
Prvé SUV zo Sant Agata sa oficiálne predstaví 4. decembra. Lamborghini nás tak necháva zatiaľ nahliadnuť aspoň do zákulisia príprav produkcie. Nie je to jednoduché. Výrobné priestory musela automobilka zdvojnásobiť.
Aj ďalšia generácia superšportu Lamborghini Aventador ostane verná motoru bez turbodúchadla. Potvrdil to sám šéf značky Stefan Domenicali. To je v dnešných časoch čosi nevídané. A pôjde opäť o 12-valec!
Jeden z posledných superšportov s nepreplňovaným 12-valcom prešiel modernizáciou. Svoje atmosférické srdce si v „turboére“ našťastie zachoval.
Koncern VW spustí už zakrátko nový revolučný spôsob výroby áut. Montážny pás, známy viac ako 100 rokov, v ňom už miesto mať nebude.
Pri príležitosti osláv stého výročia narodenia Ferruccia Lamborghiniho vznikla limitovaná edícia upraveného Aventadoru s označením Centenario. Po karosárskom prevedení kupé má za sebou premiéru už aj roadster.
Výskumné a vývojové centrum Lamborghini v americkom Seattli pracuje na karbónových komponentoch motorov. Napríklad aj ojniciach, ktoré budú ľahšie o 40 až 50 %. Lambo verí, že bude prvou automobilkou, ktorá zavedie túto technológiou v sériovej výrobe.
Je to už 50 rokov odkedy prišlo na svet zjavenie v podobe Lamborghini Miura. Kupé, ktoré otriaslo základmi Maranella, si tak v Sant Agata pripomínajú limitovanou edíciou Aventadoru.
Ešte aj dnes vám dokáže zrýchliť pulz. Ale čo to muselo byť v roku 1966? Čosi ako zjavenie z vesmíru. Dvanásťvalcová Miura jednoducho zatienila všetko, čo dovtedy jazdilo na štyroch kolesách.
Kariéru začal ako výrobca traktorov, no dnes sa jeho meno spája najmä so športovými autami. Tvrdohlavý Talian narodený v znamení býka doslova otriasol základmi Ferrari. Narodil sa pred 100 rokmi.
Ak bude aféra Dieselgate stáť viac, ako Voklswagen predpokladá, je možné, že koncern pristúpi k predaju niektorých značiek. To je ale naozaj až krízový scenár.
Nový modelový rok priniesol niekoľko zmien. Tou najväčšou je nepochybne verzia LP580-2, ktorá vracia Lambo po dlhom čase medzi klasiku so zadným náhonom.