Detroitská premiéra konceptu Lexus LC Convertible nebola len výstrelom do tmy. Japonci naozaj prídu so sériovou otvorenou verziou krásneho kupé.
K prémiovým automobilkám patria aj imidžové projekty. Luxusná jachta s logom Lexusu poskytne rozprávkový luxus a výkon až 1 624 koní.
Po štyroch rokoch prichádza Lexus s modernizáciu veľkého SUV RX. Technika zostáva bez zmien, no Lexus sľubuje priateľskejší infotainment.
Chcete byť iný? Tak potom je tu celkom nový Lexus ES. Zaujímavá japonská alternatíva k nemeckým sedanom vyššej strednej triedy.
Súčasná generácia najmenšieho modelu japonskej prémiovej značky je na trhu už osem rokov. Nástupcu dostane najskôr v roku 2021. Pravdepodobne to už nebude hatchback a jazdiť bude na elektrinu.
Magazín Auto Express každoročne organizuje anketu spokojnosti britských motoristov so svojimi autami. Tento rok sa potvrdila dominancia japonských značiek, no nestratili sa ani tie európske.
Autonómna technológia má k dokonalosti ešte dlhý kus cesty pred sebou.Luxus si však trúfa na prielom.
Po modernizácii kupé RC inovoval Lexus aj ostrú verziu RC F. Dnes už vzácne atmosférické 8-valcové kupé teraz šprintuje na stovku za 4,5 sekundy.
Fascinujúce kupé Lexus LC ukazuje v Detroite podobu chystaného kabrioletu. Dostane plátennú strechu a do ponuky prémiovej japonskej značky konečne vráti otvorený model.
Minivany a pikapy nie sú v Európe práve trhákmi. Starý kontinent však nie je celý svet. Inde by teda prémiový Lexus mohol takúto príležitosť využiť.
Lexus ponúkne ako prvý na svete sériové digitálne spätné zrkadlo. Zatiaľ len na japonskom trhu, kde to už legislatíve umožňuje. Nosičom novej technológie bude sedan ES.
Po štyroch rokoch produkcie prichádza Lexus s modernizáciou kupé RC. Zmeny nie sú veľké, ale zlepšujú dizajn, stabilitu aj komfort.
Úžasný Lexus IS F poháňaný obrím päťlitrovým 8-valcom je dnes už minulosťou. No chystá sa nová zbraň. Použije pritom agregát z limuzíny LS 500. Menší zdvihový objem doženie dvojicou turbodúchadiel.
Menšie SUV od Lexusu, uvedené na trh v roku 2014, prekonalo všetky očakávania. V dobrej kondícii ho má udržať modernizácia. Novinkou sú napríklad megnetoreleogické tlmiče či rozhranie HMI s veľkým touchpadom.
Na ulici vyzerá, akoby ktosi ukradol koncept z autosalónu. Lenže toto je skutočné sériové auto. Okolie doslova magnetizuje a sedieť za jeho volantom je takmer nirvánou. Konkurencia môže len závidieť.
Predaje Lexusu v Európe rastú už štvrtý rok za sebou. Čiernou ovcou bol však sedan vyššej strednej triedy GS. Nahradí ho siedma generácia menej prémiového modelu ES. Ten po prvýkrát zavíta do Európy. Na zadný náhon však zabudnite.
Sedan vyššej strednej triedy GS definitívne skončí. Nahradí ho predajne úspešnejšie ES, aj keď s menej prémiovou koncepciou. A konečne zavíta aj na starý kontinent.
Kompaktný Crossver Lexus UX síce využíva platformu TNGA z Toyoty C-HR, no má autonómny dizajn, vlastný hybridný pohon, elektrickú štvorkolku E-Four, nový dvojlitrový agregát Dynamic Force a revolučnú „skriňu“ Direct Shift-CVT.
Ani Lexus nechce zmeškať boom triedy SUV a crossoverov. V Ženeve doplní veľký RX a menší NX tretí člen rodiny. Mestský crossover UX bude pravdepodobne vychádzať z Toyoty CH-R.
Každoročná štatistika spoľahlivosti firmy J.D. Power znovu dopadla najlepšie pre japonskú prémiovú značku Lexus. Jej už siedme víťazstvo za sebou je cenné aj preto, že do tohto ročníka sa zapojilo najviac respondentov za posledné tri roky.