Na celej planéte vzlietne a pristane v priemere neuveriteľných 100 000 komerčných letov každý deň, prepravujúcich milióny pasažierov po celom svete.
Pilot Juraj Sabo má skúsenosti s lietaním do Indie. Upozorňuje na viacero možných faktorov, ktoré mohli viesť k tragédii.
Vynaliezavosť ukrajinskej armády nepozná hraníc. Skombinovali americký Humvee so sovietskymi raketami R-73.
Podľa aktuálnych údajov sú rebríčky jasné: americké aerolinky dominujú svetu s flotilami, aké nemajú konkurenciu.
Lacnejšie neznamená vždy horšie. Ušetriť môžete plánovaním, flexibilitou a správnym výberom nástroja – nie nutne tým, že poletíte s najlacnejšou aerolinkou.
Rebríček vznikol na základe spätnej väzby od takmer 8 000 respondentov, ktorí zhodnotili svojich viac než 9 000 letov.
Na čínskej diaľnici sa 7. apríla odohrala výnimočná letecká udalosť.
Ako dopyt po leteckej doprave rastie, aerolínie sú nútené ponechávať si svoje lietadlá dlhšie a hľadať spôsoby, ako ich udržať funkčné, moderné a pohodlné.
Pristávacie dráhy sa zvyčajne budujú s ohľadom na praktické využitie, no jedna osamelá pristávacia plocha vyvolala na internete zmätok.
Kým výletné plavby bez detí sú už bežnou realitou, v leteckej doprave ide stále o kontroverznú tému.
Majú psychiatri porušiť lekárske tajomstvo, ak zistia depresie u pacienta, ktorý riadi dopravné lietadlo? Duševne chorý Andreas Lubitz 24. marca 2015 vrazil s Airbusom do úbočia v Alpách.
Ani lietadlo nie je imúnne voči hacknutiu
Ako to, že sa dopravné lietadlo a vrtuľník zrazili nad mestom za jasnej noci? Prečo pilotom nepomohol bezpečnostný systém, ktorý ich mal varovať pred zrážkou?
Zrážka s vtákmi, ale aj konštrukčná chyba letiska. Také mohli byť príčiny havárie juhokórejského lietadla, pri ktorej zahynulo 179 ľudí. Nemusela si vyžiadať toľko mŕtvych, keby na pristávacej dráhe nestála betónová stena.
Spôsobila leteckú haváriu pri Vilniuse zlá angličtina dispečerky? Záznam rozhovoru dokazuje, že si viackrát nerozumela so španielskym pilotom nákladného Boeingu.
V rámci vývoja udalostí, ovplyvňujúceho leteckú dopravu, spoločnosť oznámila pozastavenie preletov v zóne.
Emisie oxidu uhličitého vyprodukované súkromnými lietadlami sa v rokoch 2019 – 2023 zvýšili o 46 percent.
Preskúma možnosti outsourcingu, odpredaja alebo ukončenia činností, ktoré priamo neprispievajú k letovej prevádzke.
Miera incidentov závisí od krajín, do ktorých a z ktorých ľudia lietajú.
Zábery z pristávania zachytila naša mReportérka Marcela.