Dominancia Fabie je v segmente B obrovská. Za 1. polrok sa z nej predalo viac než z modelov na 5. až 15. mieste rebríčku top 15 spolu.
Rok 2024 je bohatý na premiéry v segmente malých áut. Kým pre niekoho môžu byť výborným riešením pre presuny v meste, iným dokážu plniť aj úlohu rodinného auta.
Facelift pridal Hyundaiu i20 na atraktivite. Auto nás príjemne prekvapilo aj slušným vnútorným priestorom a 74 kW trojvalec spotrebou.
Ak niekto zháňa ojazdené auto a plánuje ho využívať prevažne v mestskej premávke, nie je na škodu zamerať sa spoľahlivosť jednotlivých modelov.
V rebríčku už nie je žiadne auto pod hranicou 11-tisíc eur. Bestsellerom je Škoda Fabia a prekvapivo sa do neho vošiel aj Mercedes-Benz triedy A.
Nový Hyundai i20 sa v našich končinách predáva s dvomi motorizáciami: so 4-valcovým atmosférickým motorom 1,2i a 3-valcovým turbo-benzínom 1,0 T-GDi.
Yaris je jediným malým autom, ktoré sa z hľadiska predaja priblížilo polmiliónovej hranici. Nedarilo sa Volkswagenu Polo a dobrý rok za sebou nemá ani Renault Clio.
Rozmery nových áut rastú a tradičné segmenty sa postupne začínajú prelínať. Prispieva k tomu aj móda SUV a crossoverov. Lenže stále sú tu aj praktické modely zo segmentu B
Z top 10 oproti koncu minulého roku vypadol Volkswagen Polo, v rebríčku ho nahradil Opel Corsa.
Výroba ikonickej Fiesty ba mala podľa BBC skončiť už v polovici budúceho roku.
V rebríčku 15 najpredávanejších malých a mini áut na Slovensku má už len jediné základnú cenu nižšiu ako 10-tisíc eur.
Sandero sa presadilo aj globálne, celosvetovo mu patrí piata priečka. Jedinou značkou s dvojnásobných zastúpením je v kategórii malých áut Honda.
Mitsubishi Space Star je dobré malé auto, no "garážový" tuning, v ktorom sme ho testovali, mu skôr ubližuje než pomáha.
Malé autá boli kategóriou, ktorá v krízovom roku nezaznamenala tak výrazný prepad, ako iné.
Nie je to fikcia, ale reálna hrozba. Znižovanie škodlivých emisií pri malých modeloch je také drahé, že sa stanú nepredajné.