V tomto roku dochádza v niektorých európskych krajinách k zvýšeniu povolenej rýchlosti na diaľniciach. Iné o tom uvažujú a Nemecko možno pôjde proti prúdu.
Prvý 50-kilometrový úsek, kde budú môcť vodiči jazdiť rýchlosťou 150 km/h je medzi Táborom a Českými Budějovicami. Ďalšie pribudnú.
Môže starostka hlavného mesta Francúzska sama rozhodnúť o výraznom znížení maximálnej povolenej rýchlosti na mestskom okruhu?
Mesto očakáva podstatné zvýšenie bezpečnosti účastníkov cestnej premávky a skvalitnenie života obyvateľov a návštevníkov centra metropoly východu.
Do dvoch rokov zvýši Česko na vybraných úsekoch diaľnic maximálnu rýchlosť zo 130 na 150 km/h. U nás to neprešlo.
Snaha Veľkej Británie o zníženie emisií CO2 znížením maximálnej rýchlosti len ťažko spasí svet.
V Paríži už takmer dva týždne platí obmedzenie maximálnej rýchlosti na 30 km/h, nové opatrenie polarizuje jeho obyvateľov aj návštevníkov.
Zavedením systému sa má podľa NDS výrazne znížiť výskyt kolón a ich rozsah.
Primátor upozorňuje, že pre mesto by bolo veľkým problémom, ak by pre vyššiu maximálnu rýchlosť prišlo aj k vylúčeniu vozidiel MHD z obchvatu.
Dnes je jednou európskou krajinou s neobmedzenou rýchlosťou na diaľniciach Nemecko. Pred pár desaťročiami sme si ale mohli dupnúť na plyn aj my.
Kým väčšina krajín maximálnu povolenú rýchlosť áut obmedzuje, Rusko ide proti prúdu.
Talianskej vodičke hrozí obrovská pokuta. Radar jej totiž nameral rýchlosť, ktorú nezvládne ani najrýchlejšie auto planéty.
Cestovanie po niektorých košických cestách po novom trvá dlhšie.
Nemecká spoločnosť je v otázke neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach rozdelená. Pri pokuse skoncovať s európskou raritou v oblasti dopravných predpisov však zelení neuspeli.