Jedna farma chovajúca 24-tisíc moriek vyprodukuje viac emisií, než sa v Holandsku ušetrilo znížením rýchlosti na diaľniciach.
Za pomalú jazdu na diaľnici môžete dostať pokutu aj u nás. Rozhodne však nie, ak pôjdete rýchlosťou 119 km/h.
Zvýšenie rýchlosti by sa neudialo v Taliansku plošne, ale len na najbezpečnejších diaľničných úsekoch.
Brusel zvažuje plošné obmedzenie maximálnej povolenej rýchlosti v snahe znížiť spotrebu palív.
Zníženie maximálnej rýchlosti v obciach na 30 km/h už podporuje vyše sto nemeckých miest a obcí.
Aj v obci bude na diaľniciach platiť "stotridsiatka", končia výsady autorizovaných servisov a sprísni sa dohľad nad STK.
Obmedzenie, ktoré schválil Paríž v júli, má posilniť bezpečnosť na cestách a napomôcť v boji s klimatickou krízou.
Zdá sa, že autá už nikdy nebudú jazdiť tak rýchlo ako kedysi. V automobilovom priemysle sa totiž šíri nová „pandémia“.
S obmedzením maximálnej rýchlosti áut prišlo ako prvé Volvo. Premýšľajú nad ním aj ďalšie automobilky a pozdáva sa dokonca aj politikom.
Maximálka len 180 km/h, to je realita všetkých dnešných modelov Volva. Bez ohľadu na výkon.
Bojovať s emisiami oxidu uhličitého možno aj inak ako pridávaním biozložiek do palív či drahou podporou predaja čistých elektromobilov.
Medzi Popradom a Beharovcami na diaľnici D1 platí opäť rýchlosť 130 km/h.
Nestáva sa často, aby muži zákona protestovali proti zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti. V Holandsku je to ale tak.
Polícia SR upozornila, že slovenské diaľnice majú na rozdiel od tých nemeckých obmedzenú maximálnu rýchlosť. Reagovala tak na vodiča, ktorý išiel až 244 km/h.
Počas októbra bude na úseku diaľnice D1 Poprad, východ – Beharovce najvyššia dovolená rýchlosť 140 km/h.
Švédske Volvo sa zaviazalo, že od roku 2020 v jeho autách nik neutrpí smrteľné zranenia. Teraz svoju víziu koriguje. Bez obmedzení to nepôjde.
Neexistuje relevantná štúdia, ktorá by dokázala priamy vzťah medzi maximálnou povolenou rýchlosťou a zvýšenou nehodovosťou. Príkladom, že to tak nemusí byť, je Nemecko s úsekmi s neobmedzeným limitom na diaľnici. Teraz to chcú vyskúšať aj Rakúšania. Ale opatrnejšie.
V krajine galského kohúta dôjde od prvého júna k zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti na okresných komunikáciách z 90 na 80 km/h. Dôvodom má byť záchrana ľudských životov. Mnohí však tvrdia, že cieľom je vyzbierať viac pokút.
Asi by ste očakávali, že najhorúcejšiu krv za volantom majú vodiči nemeckej prémiovej trojky. Nie je to však celkom tak. Štatistika holandskej spoločnosti Athlon má celkom iného víťaza.
Poisťovňa Admiral zverejnila štatistiku modelov áut, ktorých vodiči najviac prekračujú rýchlostné limity. Zaujímavá je tým, že vychádza z reálnych údajov o jazde z „čiernej skrinky“.