Európou sa šíri móda zvyšovania maxilnej rýchlosti na diaľniciach. Má to ale logiku v čase znižovania emisií?
V tomto roku dochádza v niektorých európskych krajinách k zvýšeniu povolenej rýchlosti na diaľniciach. Iné o tom uvažujú a Nemecko možno pôjde proti prúdu.
Jedna farma chovajúca 24-tisíc moriek vyprodukuje viac emisií, než sa v Holandsku ušetrilo znížením rýchlosti na diaľniciach.
Za pomalú jazdu na diaľnici môžete dostať pokutu aj u nás. Rozhodne však nie, ak pôjdete rýchlosťou 119 km/h.
Zvýšenie rýchlosti by sa neudialo v Taliansku plošne, ale len na najbezpečnejších diaľničných úsekoch.
Brusel zvažuje plošné obmedzenie maximálnej povolenej rýchlosti v snahe znížiť spotrebu palív.
Zníženie maximálnej rýchlosti v obciach na 30 km/h už podporuje vyše sto nemeckých miest a obcí.
Aj v obci bude na diaľniciach platiť "stotridsiatka", končia výsady autorizovaných servisov a sprísni sa dohľad nad STK.
Obmedzenie, ktoré schválil Paríž v júli, má posilniť bezpečnosť na cestách a napomôcť v boji s klimatickou krízou.
Zdá sa, že autá už nikdy nebudú jazdiť tak rýchlo ako kedysi. V automobilovom priemysle sa totiž šíri nová „pandémia“.
S obmedzením maximálnej rýchlosti áut prišlo ako prvé Volvo. Premýšľajú nad ním aj ďalšie automobilky a pozdáva sa dokonca aj politikom.
Maximálka len 180 km/h, to je realita všetkých dnešných modelov Volva. Bez ohľadu na výkon.
Bojovať s emisiami oxidu uhličitého možno aj inak ako pridávaním biozložiek do palív či drahou podporou predaja čistých elektromobilov.
Medzi Popradom a Beharovcami na diaľnici D1 platí opäť rýchlosť 130 km/h.
Nestáva sa často, aby muži zákona protestovali proti zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti. V Holandsku je to ale tak.
Polícia SR upozornila, že slovenské diaľnice majú na rozdiel od tých nemeckých obmedzenú maximálnu rýchlosť. Reagovala tak na vodiča, ktorý išiel až 244 km/h.
Počas októbra bude na úseku diaľnice D1 Poprad, východ – Beharovce najvyššia dovolená rýchlosť 140 km/h.
Švédske Volvo sa zaviazalo, že od roku 2020 v jeho autách nik neutrpí smrteľné zranenia. Teraz svoju víziu koriguje. Bez obmedzení to nepôjde.
Neexistuje relevantná štúdia, ktorá by dokázala priamy vzťah medzi maximálnou povolenou rýchlosťou a zvýšenou nehodovosťou. Príkladom, že to tak nemusí byť, je Nemecko s úsekmi s neobmedzeným limitom na diaľnici. Teraz to chcú vyskúšať aj Rakúšania. Ale opatrnejšie.
V krajine galského kohúta dôjde od prvého júna k zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti na okresných komunikáciách z 90 na 80 km/h. Dôvodom má byť záchrana ľudských životov. Mnohí však tvrdia, že cieľom je vyzbierať viac pokút.