V roku 1989 padla železná opona. Konfrontácia s vyspelým Západom bola tvrdá aj v oblasti áut.
Japonské automobilky postupne opúšťajú ruský trh. Okrem Toyoty, Mazdy a Mitsubishi, tak urobí najnovšie aj Nissan.
Mazda je ďalšou japonskou značkou, ktorá sa rozhodla skončiť nadobro svoje ruské aktivity.
Najnovšie informácie z Japonska nevylučujú návrat ikonickej Mazdy RX-8 s rotačným motorom. Bude však iná.
Mazda potešila priaznivcov benzínu, a najmä nafty novými radovými 6-valcami. Teraz ale priznáva, že nič podobné už v budúcnosti neplánuje.
Priaznivci technologickej avantgardy môžu otvárať šampanské. Rotačný motor sa vracia na scénu. Ale nie tak, ako by si to predstavovali.
S novou Mazdou CX-60 debutoval aj novučičký naftový 6-valec Skyactiv-D. To je na dnešné časy doslova drzosť.
Mazda opäť ukazuje, že nemá strach ísť proti prúdu. Ako inak označiť jej novú vlajkovú loď s pozdĺžne uloženými radovými 6-valcami.
Neuveriteľné, Mazda predstavuje novú generáciu spaľovacích motorov. A nie hocakých.
Investovať prostriedky do vývoja technológie, ktorá v autách skončila pred desaťročiami, a to v čase mohutnej elektrifikácie?
Nová generácia Mazdy 2 príde na trh po neuveriteľných ôsmich rokoch.
Päť automobiliek sa spojilo, aby sa postavili názoru, že elektromobily sú jedinou ekologickou alternatívou pre dopravu budúcnosti.
Mazda sa napriek konzervatívnemu prístupu neplánuje vzdať európskeho trhu.
Mazda CX-30 je jedným z posledných SUV s atmosférickým benzínovým motorom. Znie to síce ako závan minulosti, ale opak je pravdou.
Mazda si dala na patentovom úrade vlani zaregistrovať nové riešenie zadnej nápravy. Technický náčrt však zaujal z celkom iného dôvodu.
BMW má divíziu M, Mercedes-Benz AMG a napríklad Hyundai zas športové modely s označením N. Pridá sa Mazda s novým R?
Mazda ide proti prúdu. Na spaľovacie motory rezignovať nemieni. Dokonca vyvíja ich novú generáciu.
Motor s objemom väčším ako dva litre je dnes vzácnosťou, o 6-valcoch nehovoriac. Mazda si však ide tvrdo za svojím.
Súčasná generácia SUV CX-5 je na trhu od roku 2017. Na zmeny je tak najvyšší čas. Dotkli sa však len konektivity a motorov, ktoré sú o čosi úspornejšie.
Hovoriť o budúcnosti spaľovacích motorov je dnes takmer rúhaním. Konštruktér Jason Fenske si však myslí, že ešte nie sú na odpis.