Vysokou ochranou posádky v prípade havárií sa zväčša chvália prémiové značky. V európskych crashtestoch však zažiarila Mazda CX-30, ktorá dosiahla najvyššie skóre ochrany dospelých v histórii.
Kultové kupé Mazdy s rotačným motorom nedá spávať fanúšikom značky a ani vedeniu samotnej automobilky.
Mazda kapitulovala. Ani automobilka, ktorá stále verí benzínu a nafte, už nemohla ignorovať svet elektromobilov.
Japonské automobilky mali k naftovým motorom vždy rezervovaný vzťah. Po afére Dieselgate s nimi do budúcnosti už vlastne ani nerátajú. Okrem jednej výnimky.
Štatistiky nemeckej asociácie poisťovní GDV ukazujú, že vkus dlhoprstých nemá ďaleko od toho zákazníckeho. No o prekvapenia nie je núdza.
Stojím pri aute, ktoré má strechu vo výške môjho pásu. Teším sa.
Japonská Mazda stále ignoruje hybridy, plug-in hybridy aj elektromobily. To sa má však zmeniť. Emisné normy ju dotlačili k vývoju prvého elektrického modelu. Predstaviť sa vraj má už v októbri.
Naftové autá nepatria do histórie.
Mazda až teraz vyrukovala s finálnymi technickými dátami. V novom atraktívnom SUV nebude chýbať ani revolučný „diesel na benzín“.
Modernizácia najmenšieho päťdverového modelu Mazdy prináša len kozmetické zmeny exteriéru. Zákazníci sa však môžu tešiť na vyspelejšie jazdné vlastnosti aj na viac pohodlia v kabíne.
Bol to nekončený príbeh. Informácie o novom motore Skyactiv-X v novej trojke liezli z Mazdy ako z chlpatej deky. Dnes ich už ale poznáme. Dych zatiaľ nevyrážajú.
Nová Mazda 3 dostala do vienka skvelý dizajn a veľmi dobré jazdné vlastnosti.
Z Mazdy idú informácie o prevádzkových parametroch novej „trojky“ s revolučným motorom 2,0 Skyactive-X ako z chlpatej deky. No nejaké predsa len poskytla.
Mestské autá dostávajú malé trojvalcové motory. Mazda 2 nie.
Nie každé auto nasleduje trendy. A nie vždy je to nesprávne.
Mazda dopĺňa portfólio crossoverov. CX-30 definuje ako SUV-kupé.
Mazda 3 prichádza ešte emocionálnejším dizajnom ako kedykoľvek predtým.
Zdá sa, že ponuka SUV pre Európu, ktorá sa skladá z modelov CX-5 a CX-3, Mazde nestačí.
Mazda patrí ku konzervatívnejším výrobcom. Nehrnie sa do hybridov ani plug-in hybridov a dokonca sme od nej doteraz nepočuli nič ani na tému elektromobility. Lenže prvý elektromobil príde skôr, ako by ste čakali.
Štvrtá generácia Mazdy 3 stavia na výraznom dizajne a interiéri orientovanom na vodiča. Pod kapotou bude debutovať revolučný 4-valec Skyactiv-X.