Na autosalóne v Los Angeles debutuje nová generácia Mazdy 3. Do predaja zamieri ako hatchback a sedan. Vyplýva to z prvej snímky siluety oboch verzií.
S pravdivosťou údajov o spotrebe a emisiách majú najnovšie aj japonské spoločnosti Mazda, Suzuki a Yamaha. Oznámilo to japonské ministerstvo dopravy.
Šetrenie paliva a znižovanie emisií je v móde.
Malý crossover Mazdy je na svete len tri roky, a napriek tomu prichádza s modernizáciou. Najväčším prekvapením je nepochybne diesel 1,8 Skyactiv-D, ktorý prichádza v čase ústupu naftových motorov.
Súčasná generácia Mazdy 6 je na trhu od roku 2012. Do dôchodku sa jej však veľmi nechce. Práve naopak, tretí facelift ju vybrúsil takmer do dokonalosti.
Po troch rokoch podstúpil kultový japonský roadster modernizáciu. Zatiaľ ale len v Japonsku. Výkonnejšie atmosférické štvorvalce sprevádza nový infotainment a nová plátenná strecha.
Podľa viacerých prieskumov sú japonské Mazdy najmenej odolné voči hrdzi. To by až tak neprekážalo, lenže teraz sa korózia zahryzla do komponentov, ktoré môžu viesť k zlyhaniu riadenia.
Mazda 3 novej generácie by sa mala predstaviť na autosalóne v Los Angeles. Ostane verná športovému ladeniu a dostane revolučný 4-valec s homogénnym spaľovaním. V Európe však nezanevrie ani na diesel.
Mazda išla v oblasti motorov vždy vlastnou cestou. Dokazuje to aj jej najnovší krok. Naftový 4-valec 1,5 SkyActiv-D nahrádza väčším s objemom 1,8 litra. Napriek tomu bude mať nižšiu spotrebu.
Malý crossover Mazdy získal hodnotnejší vzhľad, tichšiu kabínu a vyššiu stabilitu v zákrutách vďaka systému G-Vectoring Control.
Lítium-iontové batérie v úlohe štartovacieho akumulátora už síce v niektorých autách nájdeme, no Mazda si myslí, že v budúcnosti by mohli získať totálnu prevahu. Potrebný je však ešte ďalší vývoj.
Možno vás už nebaví čítať správy o znovuzrodení Wankelovho motora. Mazda mnohé naznačovala, zároveň správy poprela. Teraz tu však máme zaručenú informáciu. Wankel sa naozaj vráti. Ale nie tak, ako sme ho v minulosti poznali.
Mazda stále verí spaľovacím motorom. Po novej generácii agregátov SkyActiv-X s homogénnym spaľovaním vyvíja ďalšiu. Tá by mala zaťažiť životné prostredie ešte menej ako elektrické autá.
Mazda, jedna z posledných značiek odolávajúca downsizingu a turbomóde, mení stratégiu. Pod kapotu inovovanej Mazdy 6 nainštalovala preplňovaný 4-valec Skyactiv-G 2,5 T.
Tokijský koncept Mazdy ukazuje blízku budúcnosť modelového radu 3. Zaujme nielen športovým strihom, ale aj technikou pod kapotou. V jeho útrobách pracuje revolučný „diesel na benzín“.
Vytvorenie sedanu z hatchbacku je tenký ľad. Mnoho modelov v minulosti skončili ako škaredé verzie svojich predlôh, pričom kufor vyzeral ako omylom pripojený k autu. Mazda 3 je iný prípad.
Mazda predstavila na autosalóne v Tokiu avizovaný koncept kupé. Tentoraz so štyrmi dverami. Priaznivci motora s rotačnými piestmi sú však sklamaní.
Čo sa stane, keď malú Mazdu 2 nafúkneme? Vznikne crossover s označením CX-3. Z vonku je auto väčšie, no vznikajú priestorové zázraky aj vo vnútri?
Mazda CX-5 je jedným z aktuálne najkrajších SUV na trhu. Druhá generácia vylepšila to dobré, čím sa mohla pochváliť jej predchodkyňa.
Tak predsa. Po mnohých protichodných informáciách o budúcnosti Wankelovho motora japonská Mazda potvrdila, že v Tokiu predstaví koncept poháňaný rotačným agregátom. A nejde len o exhibíciu. Dostať sa má do výroby.