Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou je stále priepastnejší. Dokladuje to aj najnovšia analýza výskumného inštitútu Icct Europe. Kým pred desiatimi rokmi predstavovala odchýlka len 15 % dnes je to viac ako štyridsať. No sú aj výnimky.
Volkswagen už vlani odštartoval masovú zvolávačku na úpravy motorov TDI postihnutých kauzou Dieselgate. Čoraz viac majiteľov sa však sťažuje, že po zásahoch, ktoré mali znížiť emisie NOX, majú ich autá vyššiu spotrebu.
Francúzsky koncern PSA sa vlani podujal na neobyčajný krok. V reakcii na aféru Dieselgate začal so zverejňovaním skutočnej spotreby. A teraz spustil webovú „kalkulačku“, ktorá udáva „nelaboratórnu konzumáciu“ až tisíc áut.
Koncern PSA nie je podozrivý z falšovania emisií. O to viac prekvapuje jeho dobrovoľná iniciatíva zverejňovať reálne spotreby svojich modelov. Teraz prišiel na rad vynovený crossover Peugeot 2008. Ani ten sa na ceste do normy nezmestí.