Sedany dnes nie sú v móde. Rozhodne nie v segmente kompaktov. Mercedes sa však touto cestou vydal. Urobil dobre?
Nebolo tajomstvom, že v Stuttgarte plánujú rozšíriť triedu A po prvýkrát o sedan. Na úvod dostane dva motory a v kufri odvezie 420 litrov nákladu.
V Stuttgarte majú byť na čo pyšní. Nový sedan triedy A dosiahol najnižší koeficient aerodynamického odporu vzduchu v histórii sériovej automobilovej produkcie. Žezlo pritom prevzal po svojom predchodcovi – triede CLA.
Nová generácia triedy A zažila svetový debut len pred pár týždňami v Ženeve, a už tu máme jej druhý variant. Päťdverový hatchback dopĺňa po prvýkrát sedan. Ale nie bežný. Prednosť dostala predĺžená verzia L.
Šanghajská štúdia kompaktného sedanu nie je ničím iným ako predzvesťou novej generácie triedy A. A ako naznačuje, rozšíri sa aj o klasický sedan.