Schopnosť otočiť sa na mieste, ktorú predvádza nová elektrická trieda G od Mercedesu-Benz, zaujala aj koncern Stellantis.
Terénna ikona zo Stuttgartu sa nedávno predstavila v elektrickej verzii. V modelovom roku 2025 však automobilka pripravila aj modernizáciu z dielne AMG.
Elektrický pohon priniesol triede G neskutočné schopnosti. Sľubované zázračné batérie s ňou však nedorazili.
Nová generácia elektromobilov zo Stuttgartu používa označenie, kde na začiatku nájdeme písmená EQ. Pre elektrickú triedu G to však platiť nebude.
Mercedes-Benz G dostal po piatich rokoch dizajnové retuše a úspornejšie motory. Bohužiaľ, slabší z osemvalcov, je minulosťou.
To, že v Stuttgarte už finišujú s novou elektrickou triedou EQG, nie je tajomstvom. Dostane však aj menšieho súrodenca.
Brabus preslávený úpravou Mercedesov-Benzov stvoril k 45. výročiu vzniku prvý autorský model.
Druhá generácia „géčka“ je na svete už viac ako dva roky, no nie tá vojenská.
Na hriešne drahý terénny model je takýto míľnik naozaj obrovský úspech. Pritom kariéra triedy G začala fiaskom.
Prvé kolo nárazových testov je doslova oslavou SUV. Stretli s v ňom hybridná Honda CR-V, Mercedes-Benz triedy G a Seat Tarraco.
Len tri mesiace po debute novej generácie stuttgartskej terénnej ikony dorazila do Ženevy ostrá verzia G63 AMG. Menší objem motora jej neublížil. Na stovku šprintuje za 4,5 sekundy!
Tretia generácia triedy G zostáva dizajnom verná tradícii. Možno až príliš. Nenechajte sa však oklamať. Nová je každá súčiastka. Géčko bude lepšie na asfalte aj v teréne.
Ikonická terénna legenda, Mercedes-Benz triedy G, sa už za pár dní predstaví na detroitskej motoršou v treťom vydaní. Už dnes však poznáme jej dizajn a zopár informácií.
Súčasná generácia najdrsnejšieho zo všetkých Mercedesov sa pomaly chystá do dôchodku. Rozlúči sa troma edíciami, ktoré mieria k rozmaznanej klientele, ale aj k tým, čo milujú dobrodružstvo.
Milovníci terénnej klasiky majú stiahnuté hrdlo, keď príde reč na novú triedu G. Nad čistokrvnými off-roadmi sa totiž sťahujú mračná. S novinkou zo Stuttgartu to však zas až také zlé nebude.
Mercedes-Benz triedy G má síce za sebou už neuveriteľných 36 rokov kariéry, ale do dôchodku sa stále nechystá. Nemecká automobilka ho udržuje v perfektnej kondícii priebežnými inováciami. S tou poslednou prichádza aj 8-valec zo superšportu Mercedes-AMG GT.
Predaje triedy G rastú aj po 35 rokoch kariéry. Je to neuveriteľné, ale za posledných päť rokov sa dokonca strojnásobili. Nové emisné a bezpečnostné pravidlá sa však nevyhnú ani jej. V roku 2016 čakajú géčko veľké zmeny.