Tohtoročný autosalón v Ženeve ani zďaleka nepripomína niekdajšiu slávu hlavného európskeho automobilového veľtrhu. Čínska značka MG sa však chopila príležitosti.
O úpadku tradičného jarného autosalónu sa viedlo už mnoho debát, ale skutočnosť je ešte úbohejšia. Novinky predstaví len päť značiek.
Britská rada pre reklamu zakázala reklamy BMW a MG, pretože v nich hovorili o elektromobiloch ako o "vozidlách s nulovými emisiami" bez toho, aby uviedli, že ide výlučne o emisie vznikajúce počas jazdy.
Na prvý pohľad je to obyčajné kompaktné kombi, ale spaľovací motor by ste pod jeho kapotou hľadali márne.
Za prvých 10 mesiacov predalo v Česku MG viac áut než Citroën, Honda alebo Mazda.
MG4 nie je úplne lacné, vyzerá však originálne a má veľmi slušnú výbavu, spotrebu a aj dojazd.
MG5 je vo svete elektromobilov skutočnou raritou. Bavíme sa totiž o kombi. Vlastne jedinom elektrickom kombi.
Európa spustila boj proti prílevu lacných čínskych elektromobilov. Odvrátenou stranou mince je fakt, že na to doplatia aj európske značky.
MG HS je mimoriadne komfortné a s veľmi dobrým pomerom cena/hodnota. V ponuke je však len jeden motor a chýba aj pohon 4x4.
Sympatický crossover môže smelo súperiť napríklad s VW ID.3 alebo Renaultom Mégane E-Tech. A cenou ich podlieza.
MG sa nám momentálne spája s lacnými čínskymi autami. To všetko ale zakrátko zmení elektrický roadster Cyberster.
Skrachovaná britská značka MG je dnes opäť na výslní. Vlani predala na starom kontinente viac áut ako v Číne.
SUV MG HS prichádza na náš trh so základnou cenou na úrovni lepšie vybavenej malej ŠKody Kamiq.
MG na Slovensku už predáva dva modely - SUV a crossover. V budúcom roku príde na trh aj elektrický hatchback.
MG sa nám ešte v deväťdesiatych rokoch spájalo s úžasnými športovými roadstermi. To je ale dávno minulosťou.
Jednému z nich to bolo osudné. Tesla je v tom ale tentoraz celkom nevinne.
Európski výrobcovia elektromobilov si budú musieť zvykať na stále početnejšiu konkurenciu z Číny.
MG vstupuje na slovenský trh s dvomi SUV s označením ZS a EHS.
Kombi sa v Európe tešili veľkej obľube, no v posledných rokoch ich vytláčajú. Nastupujúca elektromobilita by to mohla zmeniť.
Po Dongfengu sa o slovenský trh uchádza ďalšia čínska značka. S jej pôvodom je to ale zložitejšie.