Mini Clubman sa rozhodne nestratí v záplave unifikovaných kompaktov. Je jednoducho iné. A lekciu by mohlo možno dať aj svojmu novému bavorskému súrodencovi – BMW radu 1.
Ostré Mini Clubman posúva techniku divízie JCW zas o krôčik ďalej. Výkonný dvojliter má zvýšený krútiaci moment a štandardne ho posiela k obom nápravám. Tak to tu ešte nebolo.
Pohon oboch náprav All4 nie je síce pri značke Mini novinkou, vyhradený bol však len pre crossovery Countryman a Paceman. Teraz sa dostáva aj do menšieho modelového radu Clubman. A to priamo do výkonných verzií S a SD.
Už nové 5-dverové Mini znamenalo veľké nóvum v tradícii značky, a teraz tu máme kombi, ktoré má dverí dokonca šesť. Tak to tu naozaj ešte nebolo.
Áno, je to stále Mini, lenže rozmery už zďaleka nezodpovedajú pôvodnému formátu. Ženevský koncept naznačuje, že z nového Clubmanu sa stane prémiové kombi nižšej triedy.