Mesto preslávilo jeho 8 pôsobivých mostov, ktoré sa tiahnu ponad hlboké rokliny a dodávajú mestu atmosféru napätia.
Vláda chce zakročiť cez PPP projekty, analytik upozorňuje na problém.
IGOR DANIŠ: Čím rýchlejšie začneme stavať mosty v medziľudských vzťahoch, tým skôr opravíme aj tie dopravné. Možno sú to spojené nádoby.
JOZEF POLAKOVIČ: Slovensko a Rakúsko majú spoločný o niečo málo viac ako sto kilometrov dlhý úsek hranice. Vďaka spoločnému členstvu v Schengenskom priestore ju dnes ani nevnímame.
Prechádzka, dlhá asi 800 metrov, trvá 30 až 45 minút.
Podľa Fica je dôležité, aby hľadali partnerov aj mimo Európskej únie.
Ak sa do mostov ugrgentne nezainvestuje, podľa Ministerstva dopravy budú v roku 2031 nevyhovujúce prakticky všetky.
Čísla sú alarmujúce, mosty sú vo veľmi zlom stave.
Najhoršie na tom sú mosty v Banskobystrickom kraji. Na ich opravu v budúcom roku zatiaľ chýbajú peniaze.
IGOR DANIŠ: My chceme, aby nám politici hovorili pravdu, nezavádzali nás, ale brali nás vážne a s rešpektom, riešili veci dôkladne, nie v poslednej chvíli a babrácky.
Ak obchodníkom, ktorí tu predávali, nešli tržby a dostali sa do finančných problémov, stôl, na ktorom mali rozložený tovar, vojaci polámali...
Najvyšší kontrolný úrad ešte začiatkom roka upozornil na zhoršujúci sa stav mostov na Slovensku.
IGOR DANIŠ: Tak, ako sa strácajú mosty medzi politikmi a občanmi s rôznymi názormi, rozpadávajú sa mosty nad našimi riekami.
Slovenskí kontrolóri prišli ešte začiatkom roka na verejnosť so znepokojujúcou správou.
Nová 240 metrov dlhá turistická atrakcia by mala byť vyhradená len pre tých, ktorí milujú vzrušenie a adrenalín.
Dohady boli, že sa bude volať Most Vlasti, či podľa či Marca Pola... Nič z toho nie je pravda.
Vzdialenosť medzi dvoma podperami mosta je 780 metrov.
IGOR DANIŠ: Ak sa nezačne na Slovensku urýchlene a premyslene stavať, tak hrozí, že nespľasne iba hypotekárna bublina, ale celá krajina.
Minister dopravy zároveň požiadal rezort financií, aby prisľúbil financovanie mostného programu.
Počet mostov v najlepšej kondícii na cestách I., II. a III. triedy klesol o polovicu.