IGOR DANIŠ: Ak sa nezačne na Slovensku urýchlene a premyslene stavať, tak hrozí, že nespľasne iba hypotekárna bublina, ale celá krajina.
Minister dopravy zároveň požiadal rezort financií, aby prisľúbil financovanie mostného programu.
Počet mostov v najlepšej kondícii na cestách I., II. a III. triedy klesol o polovicu.
Jeden z nich pôjde cez Dunaj a bude len pre peších a cyklistov.
Slovenská správa ciest (SSC) pripravila mostný program, ktorý však doposiaľ nebol schválený.
Kontrolóri sa pozreli na to, ako osem samosprávnych krajov spravuje celkovo 5395 mostov.
Tento rok chce NDS zrekonštruovať 9 mostov, na šiestich sa už pracuje, na troch sa práce rozbehnú onedlho.
Je tu hustý les, pohybujú sa tu slony, leopardy i jelene a býky. Tie vodiči vidia z diaľky a môžu spomaliť alebo zastaviť.
Na systémovú rekonštrukciu mostov na cestách I. triedy by sa malo vyčleniť v nasledujúcich rokoch v rámci štátneho rozpočtu každoročne vyše 30,3 milióna eur. Navrhuje to rezort dopravy a výstavby.
Prechod cez Dunaj v rámci budovanej D4 zahŕňa štyri navzájom spojené mosty.
Nemusia byť iba funkčné, ale aj kreatívne a trocha šialené. Architekti sa predbiehajú v nápadoch a statici sa chytajú za hlavy.
V Bratislave vedie cez Dunaj momentálne päť mostov, pričom šiesty je vo výstavbe a bude tvoriť obchvat Bratislavy.
Slovenská Ľupča môže ostať odrezaná od Banskej Bystrice.
Ponad rieky Dunaj a Ipeľ na slovensko-maďarskej hranici vyrastú nové mosty.
Pri hlavnom meste vzniká unikátne takmer 3-kilometrové súmostie.
Dnes sa uskutočnil kontrolný deň na výstavbe rýchlostnej cesty R7 spolu s diaľnicou D4.
Ministerstvo dopravy vo svetle udalostí z Janova na kontrolu nevidí dôvod.
V celej Českej republike prejde dôkladnou kontrolou približne tisícka mostov postavených technológiou predpätého betónu.
Kontroly technického stavu mostov sú podľa Ivana Pauera niekedy povrchné a nie vždy vtedy, keď si to tieto stavby vyžadujú.
Na Slovensku sa momentálne podľa posledných štatistík nachádza 8 066 cestných mostov.