Snom všetkých motorárov je motor s homogénnym spaľovaním, teda „diesel na benzín“. Lenže k realite má ešte ďaleko. Ani agregát Skyactiv-X od Mazdy, ktorý sa chystá do výroby, nie je celkom čistým HCCI. Prelomiť históriu chce Hyundai.
Mazda konečne prezradila princíp činnosti svojho revolučného motora s homogénnym spaľovaním. Teda motora, ktorý dokáže spojiť výhody vznetového aj benzínového agregátu – vysoký výkon s nízkou spotrebou. Riešenie je naozaj rafinované.
Mazda potvrdzuje svoj zámer, prísť ako prvá na svete s revolučným motorom využívajúcim princíp homogénneho spaľovania. Dostať ho má nová Mazda 3 v roku 2019. Parametre budú zázračné.
Osud novej generácie Wankelu je stále nejasný, no Mazda oznámila, že už na budúci rok chce prísť ako prvá na svete s revolučným motorom s homogénnym spaľovaním. Ak to dokáže, pôjde o skutočný zlom.
Motor s homogénnym spaľovaním je oddávna snom konštruktérov. Riadenie jeho činnosti je však natoľko zložité, že si vyžiada ešte roky vývoja. Nissan však tvrdí, že pokročil.