Toyota nepodľahla turbomóde. Do výroby prináša úplne nový dvojlitrový atmosférický 4-valec Dynamic Force. Jeho účinnosť je až 40 %. Ako to dokázala?
Viaceré automobilky už zlomili palicu nad atmosférickými motormi. Výnimkou je Mazda a najnovšie japonská Toyota. Tá prichádza s úplne novým dvojlitrovým 4-valcom.
Ford je presvedčený, že dokáže zaviesť do sériovej produkcie hlavu valcov, ktorá nebude z hliníka ani liatiny.
Americká spoločnosť Wards Auto každoročne zostavuje rebríček najlepších motorov roka. Pre rok 2018 vytvorila zoznam najlepších pohonných jednotiek v rôznych kategóriách. Hoci ide o zámorskú anketu, niektoré z agregátov sú v ponuke aj v Európe.
Časy sa menia. „Nadopované“ malé turbomotory vo veľkých autách už nie sú zázračným receptom, ako oklamať emisné normy. Nová móda upsizingu tak dorazila aj do Renaultu. Štvorvalec 1,2 TCe nahradí väčším 1,3 TCe.
Hyundai predstavuje prvý z novej generácie motorov Smart Stream. Majú byť doslova zázračné, keďže tepelná účinnosť má presiahnuť až 50 %. To sa zatiaľ podarilo len pri hybridných sústavách monopostov F1. Rozhodne nie v masovej produkcii.
Po motore s premenlivým kompresným pomerom túži pravdepodobne aj Toyota. Vyplýva to z jej najnovšieho patentu. Zmenu chce realizovať pomocou špeciálnej ojnice.
Ovládať každý ventil motora individuálne je snom každého motorára. Bie je to ale jednoduché. Britská spoločnosť Camcon Automotive však tvrdí, že má riešenie. Ako jedna z viacerých.
Francúzsky Renault patril k radikálnym stúpencom downsizingu. Teraz svitá na zmenu. Vo vývoji je 4-valec 1,3 TCe a 4-valec 1,8 TCe z Alpine zamieri do ďalších modelov.
Preplňovaný trojvalec 1,0 TSI už používa koncern VW naprieč výrobným programom - od up!-u až po Octaviu. Teraz prišiel rad na verziu spaľujúcu zemný plyn. Dostane ju Polo, Ibiza aj up!.
Volkswagen chce v nasledujúcich rokoch investovať až dve desiatky miliárd eur do vývoja spaľovacích a elektrických motorov.
Inovovaná vlajková loď triedy S dostane pod kapotu úplne nový radový 6-valec M 256. Po prvý raz v ňom stuttgartská automobilka aplikuje 48 V sústavu a elektrický kompresor.
Kalifornská spoločnosť Achates Power predstavila koncept zaujímavého spaľovacieho motora. Má len tri valce, no zato šesť piestov. Tie sa pohybujú proti sebe. A navyše pracuje v dvojtaktnom režime.
Motor s homogénnym spaľovaním je oddávna snom konštruktérov. Riadenie jeho činnosti je však natoľko zložité, že si vyžiada ešte roky vývoja. Nissan však tvrdí, že pokročil.
Volkswagen chystá veľkú revíziu benzínových motorov. Prvou lastovičkou bol 3-valec 1,0 TSI, známy už aj z Octavie. Teraz prichádza na rad väčší 4-valec 1,5 TSI Evo. Skoncuje s motormi 1,4 TSI aj 1,8 TSI.
Honda patrí k najuznávanejším výrobcom motorov. Do série poslala také inovácie ako napríklad systém variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC. Teraz pracuje na veľmi netypickom agregáte, ktorý dokáže meniť svoj zdvihový objem. Aspoň ten pracovný.
KĽDR oznámila, že úspešne otestovala nový typ motora pre medzikontinentálne balistické rakety. Proklamovaného úspechu vo vývoji zbraní sa zúčastnil Kim Čong-un.
Nová trieda E má síce svetový debut už dávno za sebou, ale informácie o motoroch si nechal Stuttgart na neskôr. Mesiac po premiére predstavuje novú generáciu naftového 4-valca 220d. Je až o 13 % úspornejší.
Američan Dan Gurney, bývalý motocyklový pretekár, prichádza s pomerne prekvapivou konštrukciou motora. Jeho 2-valec s objemom 1,8 litra má totiž dva kľukové hriadele. Výsledkom je vysoká spoľahlivosť, žiadne vibrácie, ale aj prekvapivý výkon.
Nová generácia 3-valca EcoBoost je už hotová. Na váhe zhodila viac ako 15 percent. Pomohli karbónové komponenty. A novinkou je aj deaktivácia jedného z valcov. Na sériovú výrobu si však ešte počkáme.