Únia autodopravcov žiada premiéra, aby do piatka zabezpečil naplnenie jej dohôd s ministerstvom dopravy, inak budú štrajkovať.
Pri prevádzkovateľovi mýtneho systému sa začína hovoriť o tom, že by mal platiť monopolnú daň. Tlačí na to opozičná Nová väčšina.
Zmeny v mýtnom systéme zavedené od začiatku tohto roka priniesli podstatne väčšie zvýšenie mýta, než deklaroval čtát, tvrdí ČESMAD.
Ministerstvo dopravy bude pokračovať v rokovaní s autodopravcami o ich výhradách k zmenám v mýtnom systéme.
Zavedenie mýta za kilometer cesty namiesto diaľničných známok nedávno pripustil český minister dopravy Antonín Prachař (ANO).
Viac kilometrov ciest s mýtom, zmenené sadzby a prísny zákaz vstupu nákladiakov na cesty tretej triedy. Platí to od Nového roka.
Slovensko vybralo v minulom roku na mýte viac ako 159 miliónov eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 2,3 %.
Prevádzkovatelia nákladných vozidiel s hmotnosťou do a nad 12 ton budú môcť v roku 2014 pri platení mýta n využívať nový systém zliav.
Elektronický výber mýta za jedenásť mesiacov tohto roka dosiahol 147,79 mil. eur, čo je medziročne viac o 2,55 mil. eur, resp. o 1,8 %.
Česká vláda v stredu schválila možné rozšírenie mýta pre kamióny a autobusy na všetky cesty prvej tried po roku 2016.
Rakúsko pohrozilo Nemecku právnymi krokmi, ak pre cudzincov zavedie na svojich diaľniciach mýto.
Cestní dopravcovia s vozidlami nad 3,5 tony si budú môcť uplatňovať zľavu z aktuálnej výšky sadzby mýta po odjazdení určitého množstva kilometrov.
Elektronický výber mýta dosiahol v októbri rekordných 15,56 mil. eur, čo je o vyše 400 tis. eur, alebo o 2,8 % viac ako vlani.
Sieť ciest s elektronickým výberom mýta sa rozšírila o deväť nových vymedzených úsekov.
Spoplatnenie nemeckých diaľnic pre cudzincov by nebolo v rozpore s právom Európskej únie.
Nedávne zrušenie tzv. tranzitného ticketingu nemalo podľa mýtnej spoločnosti SkyToll žiadny neočakávaný dopad.
Štát zarobí viac peňazí a ľudia v mnohých obciach si vydýchnu. To sú hlavné body zmien v mýte, ktoré sa majú udiať po Novom roku.
Nemecká expertná komisia odmietla diaľničné mýto len pre cudzincov, ako ho navrhuje bavorská vládna CSU.
Cestní dopravcovia s vozidlami nad 3,5 tony si zrejme budú môcť uplatňovať zľavu po odjazdení určitého množstva kilometrov.
Ľudia na vidieku, ktorí majú pred domom cestu tretej triedy, na nej od januára kamión už neuvidia.