Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) avizovaný ostrý štrajk pre podmienky mýtneho systému minimálne do konca tohto týždňa nezačne.
Prevádzkovateľ mýtneho systému v Česku Kapsch zažaloval Riaditeľstvo ciest a diaľnic (ŘSD), žiada 156 miliónov korún.
Únia autodopravcov žiada premiéra, aby do piatka zabezpečil naplnenie jej dohôd s ministerstvom dopravy, inak budú štrajkovať.
Pri prevádzkovateľovi mýtneho systému sa začína hovoriť o tom, že by mal platiť monopolnú daň. Tlačí na to opozičná Nová väčšina.
Zmeny v mýtnom systéme zavedené od začiatku tohto roka priniesli podstatne väčšie zvýšenie mýta, než deklaroval čtát, tvrdí ČESMAD.
Ministerstvo dopravy bude pokračovať v rokovaní s autodopravcami o ich výhradách k zmenám v mýtnom systéme.
Zavedenie mýta za kilometer cesty namiesto diaľničných známok nedávno pripustil český minister dopravy Antonín Prachař (ANO).
Viac kilometrov ciest s mýtom, zmenené sadzby a prísny zákaz vstupu nákladiakov na cesty tretej triedy. Platí to od Nového roka.
Slovensko vybralo v minulom roku na mýte viac ako 159 miliónov eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 2,3 %.
Prevádzkovatelia nákladných vozidiel s hmotnosťou do a nad 12 ton budú môcť v roku 2014 pri platení mýta n využívať nový systém zliav.
Elektronický výber mýta za jedenásť mesiacov tohto roka dosiahol 147,79 mil. eur, čo je medziročne viac o 2,55 mil. eur, resp. o 1,8 %.
Česká vláda v stredu schválila možné rozšírenie mýta pre kamióny a autobusy na všetky cesty prvej tried po roku 2016.
Rakúsko pohrozilo Nemecku právnymi krokmi, ak pre cudzincov zavedie na svojich diaľniciach mýto.
Cestní dopravcovia s vozidlami nad 3,5 tony si budú môcť uplatňovať zľavu z aktuálnej výšky sadzby mýta po odjazdení určitého množstva kilometrov.
Elektronický výber mýta dosiahol v októbri rekordných 15,56 mil. eur, čo je o vyše 400 tis. eur, alebo o 2,8 % viac ako vlani.
Sieť ciest s elektronickým výberom mýta sa rozšírila o deväť nových vymedzených úsekov.
Spoplatnenie nemeckých diaľnic pre cudzincov by nebolo v rozpore s právom Európskej únie.
Nedávne zrušenie tzv. tranzitného ticketingu nemalo podľa mýtnej spoločnosti SkyToll žiadny neočakávaný dopad.
Štát zarobí viac peňazí a ľudia v mnohých obciach si vydýchnu. To sú hlavné body zmien v mýte, ktoré sa majú udiať po Novom roku.
Nemecká expertná komisia odmietla diaľničné mýto len pre cudzincov, ako ho navrhuje bavorská vládna CSU.