NDS musí odstrániť veľké množstvo protiprávnych podmienok vo verejnej súťaži na poskytovanie mýtnych služieb trvajúcej takmer rok.
Minister dopravy nevidí priestor na zníženie súčasných sadzieb mýta, no je ochotný rokovať s autodopravcami o budúcich sadzbách mýta v novom systéme.
V uplynulom roku sa vybralo mýto za vyše 230 miliónov eur. Skoro tretina tejto sumy "išla" SkyTollu.
Od decembra už v Poľsku nezaplatíte za jazdu po diaľniciach A2 a A4 na mýtnych bránach, ale iba cez Autopay.
Štát po skončení zmluvy o prevádzke mýtneho systému nepredĺži so spoločnosťou SkyToll spoluprácu ani mýto nevypne do výberu nového dodávateľa.
Systém Eurovignette sa rozšíri na členské štáty EÚ, tým však zostane možnosť regulovať tarifikáciu na vlastnom území.
V apríli tohto roka sa na mýte vybralo 19,22 milióna eur. Je to o 37,7 % viac v porovnaní s minuloročným aprílovým výberom a o 2,2 % viac oproti aprílu 2019, ktorý nebol poznačený obmedzeniami súvisiacimi s pandémiou nového koronavírusu.
V marci tohto roka sa na mýte vybralo 21,18 milióna eur. Marcový výber mýta je tak druhým najvyšším od spustenia elektronického mýtneho systému do prevádzky v roku 2010.
Účinnosť zákona navrhuje rezort dopravy od 19. októbra tohto roka.
Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 196 milióna eur.
Podľa spoločnosti SkyToll vo februári 2021 využívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 34 462 vozidiel nad 3,5 t. Oproti januáru ich počet vzrástol o 19,2 percenta.
Elektronické mýtne systémy v rámci Európskej únie (EÚ) by sa mali navzájom prepojiť.
NDS za významný tohtoročný krok považuje vyhlásenie tendra na vybudovanie elektronického mýtneho systému a poskytovanie služieb technickej podpory, ako aj dokončenie nových úsekov diaľnic.
Platiť by po novom mali aj za úseky súbežné s diaľnicami.
Po novom bude výber mýta za desať rokov stáť 312 miliónov eur.
Výnosy z mýta za sedem mesiacov tohto roka predstavovali celkovo 119 miliónov eur, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to menej takmer o 8 percent, respektíve o viac ako 10 miliónov eur.
Zvady okolo mýtneho systému pokračujú. O dva roky sa končí zmluva so spoločnosťou Skytoll.
Štúdia uskutočniteľnosti identifikuje hlavné problémy existujúceho zabezpečenia výberu mýta.
Mýtna spoločnosť veľmi pozitívne hodnotí najmä rozhodnutie štátu zvýšiť do budúcnosti výnosy z výberu mýta.
Autodopravcovia by chceli stále pozastaviť prevádzku elektronického výberu mýta