Zámerom je, aby aspoň jedna verejná nabíjacia stanica typu AC (11 kW) alebo DC (50kW) bola k dispozícii v okruhu do 25 kilometrov.
Majitelia elektromobilov sa hádajú pri dlhom čakaní na nabitie a musia vstávať uprostred noci, aby nemuseli čakať v niekoľkohodinových frontách. To je realita súčasnej Veľkej Británie.
Používanie elektrických áut by mala podporiť sieť nabíjačiek na nočné nabíjanie na sídliskách.
Ide naozaj o silnú "sedmičku" - svoje sily spojili totiž Mercedes-Benz, BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia a Stellantis.
Nemci chceli mať do roku 2030 milión verejných nabíjacích miest. Teraz tvrdia, že ich vlastne ani nepotrebujú, pretože ľudia si autá nabíjajú doma.
Nedostatočná kapacita elektrickej siete je už v súčasnosti obmedzením pre výstavbu nových nabíjacích staníc. Čo bude v budúcnosti?
Nabíjacia infraštruktúra je najlepšie rozvinutá v Bratislavskom kraji a najhoršie v Trnavskom.
Tri štvrtiny elektromobilov sa predajú v štyroch najbohatších štátoch EÚ.
Ceny elektriny v Nemecku prudko rastú, nabíjanie elektromobilov sa predražuje.
Dotácie umožnia budovať ako pomalšie nabíjacie body s využitím striedavého prúdu, tak aj rýchle nabíjačky s jednosmerným prúdom.
Na Slovensku má vzniknúť národná sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc na diaľniciach a rýchlostných cestách.
Približne do polroka pribudne na Slovensku 198 pomalých AC nabíjačiek a 43 rýchlonabíjacích DC staníc.