Slovensko sa prvýkrát objavilo v indexe eReadiness, hodnotiacom pripravenosť jednotlivých krajín na prechod k elektromobilite. Skončilo predposledné.
Dve rýchlonabíjačky so štyrmi konektormi sa nachádzajú vo verejne dostupnom areáli Harley-Davidsonu.
Nabíjacia "solárna plachta" dokáže vyrobiť za jeden deň dostatok energie pre dojazd približne na úrovni 50 kilometrov.
City Hub má až 10 nabíjacích bodov. Dve samostatné nabíjačky majú maximálny výkon 300 kW a štyri zdieľané až 400 kW.
Na konci prvého kvartálu 2024 bolo na Slovensku k dispozícii 2 008 verejných nabíjacích bodov v celkovo 807 lokalitách s inštalovaným výkonom 95 456 kW.
Aby sme dostatočne pokryli Európu nabíjacou infraštruktúrou, bolo by podľa ACEA potrebné až do roku 2030 budovať 22 000 nabíjačiek týždenne.
Budovanie nabíjačiek za federálne peniaze zatiaľ v USA zlyháva na celej čiare a republikáni sa na tom dobre zabávajú.
Shell sa chce zmeniť na globálneho prevádzkovateľa elektrických nabíjačiek.
Predaj elektromobilov v tomto roku v Nemecku zrejme klesne po prvýkrát od roku 2016. Nemcom sa nedarí ani pri budovaní dobíjacej infraštruktúry.
GreenWay v uplynulom roku zdvojnásobil množstvo dodanej energie. expandovať bude najnovšie na parkoviskách obchodného reťazca Tesco.
Rýchlonabíjačky vybudujú na exponovaných miestach, pomalšie nabíjačky so striedavým prúdom prevažne na sídliskách.
Európska únia požaduje po členských štátoch rýchlejšie budovanie nabíjacej infraštruktúry, no sama ho rôznymi nariadeniami a novými smernicami brzdí.
Zámerom je, aby aspoň jedna verejná nabíjacia stanica typu AC (11 kW) alebo DC (50kW) bola k dispozícii v okruhu do 25 kilometrov.
Majitelia elektromobilov sa hádajú pri dlhom čakaní na nabitie a musia vstávať uprostred noci, aby nemuseli čakať v niekoľkohodinových frontách. To je realita súčasnej Veľkej Británie.
Používanie elektrických áut by mala podporiť sieť nabíjačiek na nočné nabíjanie na sídliskách.
Ide naozaj o silnú "sedmičku" - svoje sily spojili totiž Mercedes-Benz, BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia a Stellantis.
Nemci chceli mať do roku 2030 milión verejných nabíjacích miest. Teraz tvrdia, že ich vlastne ani nepotrebujú, pretože ľudia si autá nabíjajú doma.
Nedostatočná kapacita elektrickej siete je už v súčasnosti obmedzením pre výstavbu nových nabíjacích staníc. Čo bude v budúcnosti?
Nabíjacia infraštruktúra je najlepšie rozvinutá v Bratislavskom kraji a najhoršie v Trnavskom.
Tri štvrtiny elektromobilov sa predajú v štyroch najbohatších štátoch EÚ.