Dlhé časy nabíjania odrádzajú množstvo ľudí od kúpy elektromobilov. Horšie je, že priemerný čas nabíjania na rýchlonabíjačkách veľmi neklesá.
Od 1. januára budúceho roka môžu Nemci počítať s tým, že nabíjanie ich elektromobilu bude trvať dlhšie. Oveľa dlhšie.
Je bežné, že prevádzkovatelia nabíjacích sietí si účtujú parkovné, ak vodič po nabití neodpojí auto od nabíjačky. Tesla ale túto prax posúva na nový „level“.
Rýchlosť nabíjania je dôležitý faktor pri výbere elektromobilu. Ak sa dokáže nabíjať rýchlo, môžete si zvoliť lacnejšiu verziu s menšou kapacitou akumulátora.
Prevádzka elektromobilu je síce lacnejšia ako auta so spaľovacím motorom, ale len ak nabíjate doma. Na verejných nabíjačkách vás môže totiž stáť 100 km jazdy aj viac ako 14 eur.
Majitelia elektromobilov sa hádajú pri dlhom čakaní na nabitie a musia vstávať uprostred noci, aby nemuseli čakať v niekoľkohodinových frontách. To je realita súčasnej Veľkej Británie.
Elektromobil je na Slovensku možné nabiť takmer na 1 750 verejných nabíjacích bodoch. Na prvý pohľad to možno znie dobre, no stále to nestačí.
Rýchle nabíjanie je síce komfortné, ale batériám elektromobilov škodí. Kapacita letí nadol a spolu s ňou aj dojazd.
Kiu Niro EV sme vám už predstavili v samostatnom teste. Teraz sme sa zamerali na spotrebu a rýchlosť nabíjania.
Nechceme byť zlomyslení, ale ak Elon Musk tvrdil, že do roku 2017 budú všetky nabíjačky Tesly poháňané slnečnou energiou, je utajovaný naftový generátor zlým vtipom.
Dodatočný dopyt po elektrine pri nabíjaní vozidiel bude predstavovať hlavne nápor na elektrizačnú sieť, najmä v podvečerných hodinách
Kto zvažuje kúpu elektromobilu alebo plug-in hybridu, mal by mať premyslené kde a ako často ho môže nabíjať, aby sa jeho prevádzka oplatila.
Medzi mestami Hallsbergom a Örebro vyrastie prvý 21-kilometrový úsek.
Na Slovensku má šancu vzniknúť takmer 2 000 nových nabíjačiek.
Dostatočná sieť nabíjačiek pre milióny elektromobilov ešte nemusí znamenať úspech elektromobility.
Nabíjacia infraštruktúra je najlepšie rozvinutá v Bratislavskom kraji a najhoršie v Trnavskom.
Holanďania priznávajú, že razantný nástup elektromobilov môže spôsobiť ich energetickej sieti veľké problémy.
Kým ceny palív pozvoľne klesajú, na nabíjačkách platia majitelia elektromobilov od 1. januára opäť viac.
Energetická kríza núti vlády pripraviť scenáre na obdobia, keď jej nebude dosť. Na rane sú aj elektromobily.
V EÚ je aktuálne 300-tisíc verejných nabíjacích staníc. Do roku 2030 ich však treba "iba" 22-rát viac!