Greenway mení štruktúru nabíjacích programov. Pridal extra veľký a zlacnil doteraz najväčší, no zároveň v ňom znížil počet predplatených kWh na polovicu.
Ak omotáte rukoväť nabíjacieho kábla Superchargeru od Tesly mokrou handrou, rýchlosť nabíjania sa vraj výrazne zvýši.
Elektromobil je dnes možné na Slovensku nabiť z 2 158 verejných nabíjacích bodov, ktoré sú v 816 lokalitách.
Obchodný reťazec Kaufland bol posledným, ktorý nechal nabíjať zákazníkov elektromobily zadarmo. To sa však skončilo. Má to svoje pre aj proti.
Nabíjacia "solárna plachta" dokáže vyrobiť za jeden deň dostatok energie pre dojazd približne na úrovni 50 kilometrov.
City Hub má až 10 nabíjacích bodov. Dve samostatné nabíjačky majú maximálny výkon 300 kW a štyri zdieľané až 400 kW.
Na konci prvého kvartálu 2024 bolo na Slovensku k dispozícii 2 008 verejných nabíjacích bodov v celkovo 807 lokalitách s inštalovaným výkonom 95 456 kW.
Aby sme dostatočne pokryli Európu nabíjacou infraštruktúrou, bolo by podľa ACEA potrebné až do roku 2030 budovať 22 000 nabíjačiek týždenne.
Dlhé časy nabíjania odrádzajú množstvo ľudí od kúpy elektromobilov. Horšie je, že priemerný čas nabíjania na rýchlonabíjačkách veľmi neklesá.
Od 1. januára budúceho roka môžu Nemci počítať s tým, že nabíjanie ich elektromobilu bude trvať dlhšie. Oveľa dlhšie.
Je bežné, že prevádzkovatelia nabíjacích sietí si účtujú parkovné, ak vodič po nabití neodpojí auto od nabíjačky. Tesla ale túto prax posúva na nový „level“.
Rýchlosť nabíjania je dôležitý faktor pri výbere elektromobilu. Ak sa dokáže nabíjať rýchlo, môžete si zvoliť lacnejšiu verziu s menšou kapacitou akumulátora.
Prevádzka elektromobilu je síce lacnejšia ako auta so spaľovacím motorom, ale len ak nabíjate doma. Na verejných nabíjačkách vás môže totiž stáť 100 km jazdy aj viac ako 14 eur.
Majitelia elektromobilov sa hádajú pri dlhom čakaní na nabitie a musia vstávať uprostred noci, aby nemuseli čakať v niekoľkohodinových frontách. To je realita súčasnej Veľkej Británie.
Elektromobil je na Slovensku možné nabiť takmer na 1 750 verejných nabíjacích bodoch. Na prvý pohľad to možno znie dobre, no stále to nestačí.
Rýchle nabíjanie je síce komfortné, ale batériám elektromobilov škodí. Kapacita letí nadol a spolu s ňou aj dojazd.
Kiu Niro EV sme vám už predstavili v samostatnom teste. Teraz sme sa zamerali na spotrebu a rýchlosť nabíjania.
Nechceme byť zlomyslení, ale ak Elon Musk tvrdil, že do roku 2017 budú všetky nabíjačky Tesly poháňané slnečnou energiou, je utajovaný naftový generátor zlým vtipom.
Dodatočný dopyt po elektrine pri nabíjaní vozidiel bude predstavovať hlavne nápor na elektrizačnú sieť, najmä v podvečerných hodinách
Kto zvažuje kúpu elektromobilu alebo plug-in hybridu, mal by mať premyslené kde a ako často ho môže nabíjať, aby sa jeho prevádzka oplatila.