Najnovšie čísla Európskej asociácie výrobcov vozidiel ACEA sú veľavravné. Hoci v posledných rokoch emisie CO2 stúpli, úsporných naftových áut ubúda.
Nemecký súd vytvoril precedens.
Celý automobilový priemysel sa už niekoľko rokov „krúti“ okolo znižovania emisií CO2. Deje sa však presný opak.
Staré naftové autá môžu čoskoro zamieriť na šrotoviská. Ich majiteľov štát podporí pri nákupe nových.
Po rokoch pádu registrácií áut s naftovými motormi sa ukazuje, že ich koniec ešte nemusí byť za rohom.
Kým nemecké mestá obmedzili vjazd starších naftových áut len na niekoľko ulíc, v katalánskej metropole im dali stop v polovici mesta.
Podobne ako Toyota aj Honda to s naftou zabalí. Náhradou budú hybridy a čisté elektromobily.
Je to paradox, dieslom sa dnes začína dariť práve tam, kde im nedávno zakázali vjazd do centier miest.
Viac ako štvrtina vykúpených áut z emisnej aféry Dieselgate skončí v USA na šrotovisku.
Sú naftové motory naozaj postrachom planéty? Najnovší test bruselskej organizácie Green NPAC ukazuje pravý opak.
Už sa zdalo, že nafta to má v Nemecku zrátané. Posledné mesiace však svedčia o opaku. Predaje naftových áut rastú. A nie zanedbateľne.
V Európe vlani predaj naftových áut klesol. V Nemecku je však vývoj v posledných mesiacoch opačný. Znamená to, že Nemci opäť veria nafte? Nie.
Ešte pred pár týždňami sa zdalo, že naftovým autám zvoní v Nemecku umieračik. Už 12. marca však môže byť všetko inak.
Nemecko vedie vojnu proti nafte. Dieselov ubúda od vypuknutia kauzy Dieselgate. V januári sa však stal malý zázrak.
V roku 2018 stúpol predaj naftových áut len v dvoch krajinách únie.
V Nemecku panuje antidieselová horúčka. Mníchov sa však postavil na odpor. Zákaz dieselov odmieta.
Zákazníci dávajú od dieselov ruky preč. Dôvodom sú hroziace zákazy vjazdu do centier miest. Potvrdil to aj vlaňajší rok.
To, že počet zákazov vjazdu starších dieselov do nemeckých miest pribúda, je realitou. No o dva roky to môže byť oveľa horšie.
Boj nemeckých politikov proti nafte naberá na obrátkach. Zákazy vjazdu do centier miest im nestačia.
Podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA nie sú naftové motory na odpis. Môžu dokonca prispieť k čistote ovzdušia.