Od naftových motorov sa odvracajú automobilky aj zákazníci. Najmä v Nemecku.
Zatiaľ čo sa väčšina automobiliek raduje z rastúceho odbytu áut v Európe, odbyt tých naftových padá raketovým tempom. Registrácie sú najnižšie od roku 2000. A nielen v Nemecku.
Antidieselová horúčka v Nemecku vedie k vývozu ojazdených naftových áut. Záujem je obrovský. Ale nielen na Slovensku či v Českej republike.
Podľa Angely Merkelovej rozhodne nemecká vláda o povinných úpravách naftových áut do konca septembra. Až 70 % nemeckých miest totiž vlani prekročilo povolené limity oxidov dusíka.
V poslednom čase sa Nemci zbavujú starých dieselových áut a pri nových dávajú prednosť benzínu. Odbyt tých naftových klesol na rekordné minimá. Lenže posledné dva mesiace naznačujú miernu zmenu. Aspoň na trhu jazdených vozidiel. Svitá snáď nafte na lepšie časy?
Nedávne obmedzenie vjazdu starších naftových áut do niektorých ulíc centra Hamburgu bol len nevinnou rozcvičkou pred tým, čo sa chystá na diesely vo štvrtom najväčšom meste Nemecka.
Poradenská spoločnosť AlixPartners tvrdí, že naftové autá čaká mizerná budúcnosť. A to najmä v Európe, ktorá bola doteraz najväčším dieselovým trhom planéty. Predaje idú a pôjdu dole.
Nemá to príliš logiku, ale je to tak. Nemci sa definitívne odvracajú od naftových áut. Dôkazom sú májové registrácie. Predaj dieselov padol na doterajšie dno.
Emisný škandál Volkswagenu spustil lavínu. Európska únia zmenila spôsob testovania a problémy s plnením limitov majú odrazu viaceré nové vozidlá.
Hrozby pre dieselové autá sa začali napĺňať. Prvým nemeckým mestom, ktoré obmedzilo dopravu vozidiel s naftovým pohonom, je Hamburg. Menej emisií to však znamenať nemusí. „Benzínové ulice“ totiž staré diesely obchádzajú dlhšou trasou.
Odvráti nový systém úpravy spalín koniec naftových motorov? Nemecká spoločnosť Bosch je optimistická. Jej zariadenie vraj dokáže zraziť emisie nebezpečného oxidu dusíka hlboko pod povolený limit.
Nemecko zachvátila dieselová panika. Strašiak zákazu vjazdu dieselových áut do centier miest vedie nielen k hromadnému zbavovaniu sa starých vozidiel, ale aj k poklesu záujmu o tie nové. Výsledkom sú extrémne zľavy.
Britská spoločnosť JATO Dynamics pravidelne uverejňuje štatistiky z automobilového sveta. Tentoraz sa zamerala na podiel predaných naftových áut jednotlivých značiek v Európe.
Predaj áut v Nemecku za prvý štvrťrok sa síce v medziročnom porovnaní zvýšil o štyri percenta, ale v samotnom marci klesol. Analytici za tým vidia klesajúci dopyt po naftových autách.
Mníchov sa pripravuje na ohlásené reštrikcie voči naftovým autám v Nemecku. Majitelia dieselových BMW ich budú môcť vrátiť. Cieľom je ale presný opak.
Nemci sa po verdikte správneho súdu zbavujú naftových áut. To tlačí ceny nadol. Podľa analytikov bude tento trend pokračovať. Kam až?
Nad naftovými motormi sa sťahujú čierne mračná. Mercedes-Benz im však stále verí. V Ženeve predstavuje dva diesel-hybridné modely, ktoré by mohli byť cestou k „čistej nafte“.
Automobilový trh v Európe stojí na križovatke. Vojna proti naftovým motorom môže vyústiť aj v ich úplný zánik.
Súd v Stuttgarte konštatoval, že zákazy jazdy naftových áut sú najefektívnejším opatrením na zlepšenie čistoty ovzdušia.
A je to tu. V Zuffenhausene oficiálne potvrdili, že Porsche s okamžitou platnosťou zastavuje produkciu všetkých modelov s naftovým motorom. A to definitívne.