Nespokojní slovenskí majitelia naftových VW zapojených do kauzy dieselgate majú šancu na odškodné.
Napriek tomu, že na najväčšom automobilovom trhu Európy sa v roku 2017 zvýšil celkový počet predaných áut, o tie s naftovým motorom záujem klesá.
Slovenskí motoristi veria starším naftovým motorom, ktoré si pri nákupe jazdených áut vyberajú najčastejšie.
Už teraz sa dá jazdené auto doviezť z Nemecka asi o pätinu lacnejšie v porovnaní s cenami v slovenských autobazároch.
Asi 300 000 naftových áut v Nemecku si nevie nájsť nového majiteľa. Dôvodom je strašiak zákazu vjazdu do centier veľkých miest. Ich cena padá a hromadia sa.
Kauza Dieselgate mení nálady zákazníkov v západnej Európe. Podiel predaja naftových áut klesá. V apríli padli registrácie dieselov na osemročné minimum.
Zdá sa, že kauza Dieselgate mení preferencie zákazníkov. Aspoň na najväčšom európskom automobilovom trhu – v Nemecku. V auguste tu podiel predaja naftových áut dosiahol najnižšiu úroveň od marca 2012.