Európska komisia hasí požiar po tom, čo nemecký minister dopravy Volker Wissing vypustil "dieselového džina" z fľaše.
Novovytvorená spoločnosť Horse, ktorú založil Renault s čínskym Geely, už má prvého externého odberateľa.
Naftové motory ešte rozhodne nepovedali posledné slovo. Čínska spoločnosť Weichai na nich pracuje už niekoľko rokov a teraz oznámila fascinujúcu správu.
Nemecko zaviedlo 1. júla 2023 na STK novú metodiku merania pevných častíc vo výfukových exhalátoch naftových motorov.
Dáta Európskej asociácie automobilových výrobcov ACEA ukazujú, že prepad predaja nových naftových áut ešte neznamená, že z ciest zmiznú tak rýchlo.
V Európe nie je v móde kritizovať zelené ambície Bruselu. Technický šéf Mazdy sa ale neudržal.
Ešte v roku 2019 mali naftové Volvá v Európe prevahu nad tými benzínovými. Budúci rok žiadne nebude.
Environmentálna organizácia DUH dosiahla vo viacerých nemeckých mestách zákaz jazdy áut s naftovým motorom. Teraz bude čeliť súdu ona.
Presne 23. februára 1892 si dal Rudolf Diesel patentovať vznetový motor. Dnes sa nad jeho budúcnosťou sťahujú mračná.
Trvalo desať rokov, kým Scania vyvinula novú platformu spaľovacích motorov.
Je naftový motor naozaj na odpis? Mnohí zákazníci tomu neveria.
Trápi vás vysoká cena palív? Môžete jazdiť menej, ekonomickejšie alebo si jednoducho kúpiť auto s nízkou spotrebou.
Nie, nie je to vtip. Koncern Volkswagen, ktorý škandálom Dieselgate nenávratne poškodil povesť naftových motorov, chystá ich návrat.
Nemecká ekologická organizácia DUH obvinila Mercedes-Benz, že nepriznal ďalšie odpojovacie zariadenia antiemisných systémov.
Kým Brusel vyháňa diesle z európskych ciest, sú krajiny, kde sa im darí. Reaguje na to aj koncern Stellantis.
Advokát súdneho dvora EÚ považuje za nelegálny ďalší softvér naftových motorov koncernu Volkswagen.
Tieto špekulácie odštartoval nenápadný symbol na prístrojovom paneli.
Naftové motory sú na ústupe. No zdá sa, že Toyota má recept na ich záchranu.
Politici a ochranári urobili v posledných rokoch z naftových áut ekologický postrach.
Je to nepredstaviteľné, ale aj Citroën dáva pomaly ruky preč od nafty.