Odporcovia naftových áut majú dôvod na radosť.
Niekoľko požiarov mala spôsobiť porucha v systéme recirkulácie výfukových plynov.
Podľa Angely Merkelovej rozhodne nemecká vláda o povinných úpravách naftových áut do konca septembra. Až 70 % nemeckých miest totiž vlani prekročilo povolené limity oxidov dusíka.
V budúcnosti môžu vodiči počítať s tým, že európske metropoly budú stále viac zakazovať naftové alebo aj benzínové automobily na svojom území.
Kia nad naftovými motormi palicu rozhodne neláme. Po Mercedese-Benz predstavuje svoj prvý dieselový hybrid. Nová technológia má ušetriť sedem percent paliva a má byť cenovo dostupná.
Ceny áut s naftovými motormi v západnej Európe klesajú. Panika sa šíri najmä v oblasti väčších miest, ktoré sa vyhrážajú zákazmi vjazdu.
Mníchov sa pripravuje na ohlásené reštrikcie voči naftovým autám v Nemecku. Majitelia dieselových BMW ich budú môcť vrátiť. Cieľom je ale presný opak.
Taliansko-americký koncern FCA nechce mať do štyroch rokov v osobných autách žiadne dieselové motory. Taký je strategický plán automobiliek Fiat a Chrysler, ale aj ďalších ich značiek.
Dnešné rozhodnutie spolkového správneho súdu v Lipsku môže ovplyvniť celý automobilový priemysel. Odobrilo totiž postup nemeckých miest, ktoré plánujú zákaz vjazdu naftových áut. Tieto zákazy považuje súd za prípustné.
Pavúky sa bežia schovať do "bodu nula" medzi kolesami vozidla, kde - rovnako ako napríklad v oku hurikánu - môžu nájsť úľavu od vibrácií.
Podľa americkej organizácie ICCT produkujú súčasné naftové motory len o málo menej CO2 na kilometer ako tie benzínové. Pritom sú neporovnateľne drahšie.
Po štyroch rokoch zmodernizuje BMW svoje dieselové motory. A nasadí v nich technológiu dvojitého preplňovania. Cieľom nie je vyšší výkon, ale nižšie emisie.
Johannes Reifenrath, šéf produktovej stratégie, plánovania, stratégie pohonov a marketingu Mercedes-Benz je v rozhovore pre Pravdu k zákazom spaľovacích áut skeptický.
Ekológovia volajú v súvislosti s aférou Dieselgate po úprave starších naftových motorov. Nie je to však lacné. Za cenu konverzie na Euro 6 si môžte kúpiť nové malé auto.
Slovenskí motoristi veria starším naftovým motorom, ktoré si pri nákupe jazdených áut vyberajú najčastejšie.
Asi 300 000 naftových áut v Nemecku si nevie nájsť nového majiteľa. Dôvodom je strašiak zákazu vjazdu do centier veľkých miest. Ich cena padá a hromadia sa.
Krajiny a mestá v Európe volajú po zákaze automobilov so spaľovacími motormi. Veľká Británia a Francúzsko chcú zakázať ich prevádzku od roku 2040.
Európania si v medziročnom porovnaní kúpili od začiatku tohto roka viac nových áut, ako to bolo vlani. Slováci sa dostali v tomto smere k elite.
Arktické mrazy uplynulých dní vyradili z prevádzky stovky áut. Tuhnúca nafta alebo vybité batérie zamestnávali odťahové služby a autoservisy.
Nie, nebojte sa. Týka sa to len malých áut koncernu VW. V budúcnosti už naftové motory nedostanú. Diesel zmizne z Fabie, Pola či Audi A2.