Starostovia štyroch svetových metropol sa dohodli, že od roku 2025 zakážu premávku vozidiel s naftovým motorom.
Po afére Dieselgate predaj naftových áut mierne klesol, ale nie až tak dramaticky, aby sme si mysleli, že zmiznú zo sveta. Toyota si však myslí, že z dlhodobého hľadiska im dajú na frak hybridy. Tvrdí to sám šéf vývoja motorov Koei Saga.
Nemecký úrad Kraftfahrt-Bundesamt sa rozhodol overiť emisie a spotrebu 54 naftových áut predávaných na nemeckom trhu. Napriek tomu, že išlo o merania v laboratórnych podmienkach, hodnoty nezodpovedali údajom od výrobcu.
Aféra Dieselgate urobí v pokladni Volkswagenu poriadny prievan. Paradoxom ale je, že dnes vyrába najčistejšie naftové motory. Normu NOx prekračujú v reálnej premávke len dvojnásobne. Také Suzuki, alebo Fiat až šestnásťkrát.
Zdá sa, že kauza Dieselgate mení preferencie zákazníkov. Aspoň na najväčšom európskom automobilovom trhu – v Nemecku. V auguste tu podiel predaja naftových áut dosiahol najnižšiu úroveň od marca 2012.
Šéf Volva už verejne vyhlásil, že v naftových motoroch budúcnosť nevidí. A od jeho názoru nie je ďaleko ani nová hlava koncernu VW Matthias Müller.
Európa je najväčší „naftový“ región sveta. Teraz sa však zdá, že orientácia zákazníkov opäť smeruje k benzínu. Ukazujú to štatistiky registrácií za prvé štyri mesiace tohto roka.