Májový pokles predaja áut na Slovensku bol druhý najväčší za posledný rok.
Predaj áut po troch nádejných mesiacoch opäť spadol na Slovensku do červených čísiel. Darí sa hlavne "kórejcom".
V rebríčku 15 najpredávanejších malých a mini áut na Slovensku má už len jediné základnú cenu nižšiu ako 10-tisíc eur.
Na prvých troch miestach sú ázijské značky, SsangYong Korando zostal tesne za bránami prvej desiatky.
Za prvé tri mesiace tohto roku sú v desiatke najpredávanejších áut na Slovensku s jednou výnimkou len modely Škoda a ázijské značky.
V predaji áut sme medziročne rástli najviac z EÚ. Optimizmus by bol však predčasný.
Na Slovensku vo vyššej strednej triede dominujú nemecké značky, len pozvoľna sa na ne začína doťahovať Lexus.
Najpredávanejšou luxusnou značkou vo svete sa v uplynulom roku stalo BMW. Slovenský luxusný trh však "prevalcoval" Mercedes-Benz triedy S.
Hyundaiu sa podaril husársky kúsok - prvenstvo Škode "vyfúkol" nielen v nižšej strednej triede, ale aj medzi SUV a crossovermi.
Oproti roku 2019 poklesol predaj Octavie takmer o 40 percent a odrazilo sa to aj na jej postavení v rebríčku najpredávanejších áut.
V tejto kategórii je už tradične dominantná Fabia. S obrovským náskokom vyhrala aj v roku 2021.
Na Slovensku sa v roku 2021 darilo najmä ázijským modelom. Skokanom roku je však VW T-Cross.
Z hľadiska predaja áut má za sebou Európa najhorší október od začiatku vedenia štatistík.
Zmenu na čele rebríčku najpredávanejších áut bolo možné očakávať. V prvej päťke zrejme do konca roku príde aj k ďalším.
V rebríčku majú po troch zástupcoch až dve automobilky. Oproti polroku z neho vypadol Grandland X, nahradila ho Toyota C-HR.
Predaj áut v Európe bol v septembri katastrofálny a Slovensko nie je výnimkou. Ani situácia za prvých deväť mesiacov nevyzerá ružovo.
V auguste sa nám do rebríčka najpredávanejších áut na Slovensku prepracoval aj SsangYong. Naopak, Octavia, čo je tradičný bestseller, stále klesá.
V rebríčku najpredávanejších áut do 12-tisíc eur medziročne takmer všetky zdraželi. Môže za to polovodičová kríza a stále väčšie bezpečnostné nároky EÚ.
Medziročne sa záujem o autá strednej triedy mierne zvýšil. Bestsellerom je Octavia, doťahuje sa však na ňu Hyundai i30.
Aj napriek koronakríze predaj SUV a crossoverov na Slovensku rastie. V prvom polroku ich podiel dosiahol takmer 45 percent.