Najpredávanejším autom v Európe bola v marci Tesla Model 3 aj napriek medziročnému poklesu o 45 percent. Po prvých troch mesiacoch je však kráľom Dacia Sandero.
V nižšej strednej triede s a v Európe minulý rok diali divy. Čínske MG 4 skončilo tesne za prvou päťkou a Octavia sa celkom slušne dotiahla na prvý Golf.
V roku 2023 sa v Európe prvýkrát stal najpredávanejším SUV neeurópsky model a prvýkrát je to elektrické auto.
Európskym kráľom sa stal v roku 2023 prvýkrát elektromobil, Sanderu patrí 2. priečka a Škoda má v rebríčku top 50 až 5-násobné zastúpenie.
Záujem o malé autá nie je veľký, navyše z trhu úplne odišli dva niekdajšie bestsellery - Ford Fiesta a Nissan Micra.
Po zlacnení v rebríčku stúpa Ford Puma, darí sa novému Cliu a čínske MG ZS sa už tiež stabilne usadilo medzi top 50 európskymi bestsellermi.
V októbri po prvýkrát v histórii prekonal kumulatívny predaj elektromobilov predaj áut s naftovými motormi.
V Top 10 má dvojnásobné zastúpenie Tesla. Najsilnejšou značkou je Volkswagen, najpredávanejším autom Tesla Model Y. Medziročne klesli len Ford a Citroën. MG skončilo tesne za top 20.
V európskom Top 10 už majú svojho zástupcu Renault, Peugeot aj Citroën. Škoda sa do najlepšej desiatky nevošla.
V Európe dominuje silná štvorka, tvorená Daciou Sandero, Oplom Corsa, Peugeotom 208 a Renaultom Clio. Ostatné autá zaostávajú.
Podiel SUV a crossoverov na predaji nových áut po prvýkrát prekročil v Európe hranicu 50 percent. Predajom s veľkým náskokom kraľuje Tesla Model Y.
Po 7 mesiacoch najviac percentuálne rástli predaje Tesle Model Y, Dacii Jogger a Toyote Aygo X. Najviac klesali Toyote Corolla, Peugeotu 3008 a Peugeotu 208.
Najsilnejšou značkou v EÚ zostáva VW, medziročne najviac stúpla Škoda a z rebríčku top 15 značiek zaznamenali pokles len Citroën a Fiat.
V kategórii kupé/kabrio je európskym bestsellerom model, ktorý by ste naozaj nečakali.
Po prvých 5 mesiacoch v čele rebríčka európskych bestsellerov vystriedala Dacia Sandero Teslu Model 3.
V prvom kvartáli tohto roku predalo čínske MG v EÚ viac áut než Suzuki, Cupra alebo Jeep.
Predaj áut v Európe stúpa. Darí sa všetkým s výnimkou Hondy, Jaguaru, Mitsubishi a Fordu.
Ak by niekto ešte pred pár rokmi tvrdil, že najpredávanejším autom v Európe bude Tesla Model Y a dvojkou Dacia Sandero, mnohí by si asi poklopali prstom na čelo.
Po 14 rokoch skončila nadvláda Golfu, na európskom tróne ho vystriedal Peugeot 208. Len s minimálnym odstupom za ním skončilo na 2. mieste Sandero.
Najúspešnejšou veľkoobjemovou značkou je v Európe Dacia. Menej sa zatiaľ darí francúzskym značkám Renault a Citroën.