V kategórii kupé/kabrio je európskym bestsellerom model, ktorý by ste naozaj nečakali.
Po prvých 5 mesiacoch v čele rebríčka európskych bestsellerov vystriedala Dacia Sandero Teslu Model 3.
V prvom kvartáli tohto roku predalo čínske MG v EÚ viac áut než Suzuki, Cupra alebo Jeep.
Predaj áut v Európe stúpa. Darí sa všetkým s výnimkou Hondy, Jaguaru, Mitsubishi a Fordu.
Ak by niekto ešte pred pár rokmi tvrdil, že najpredávanejším autom v Európe bude Tesla Model Y a dvojkou Dacia Sandero, mnohí by si asi poklopali prstom na čelo.
Po 14 rokoch skončila nadvláda Golfu, na európskom tróne ho vystriedal Peugeot 208. Len s minimálnym odstupom za ním skončilo na 2. mieste Sandero.
Najúspešnejšou veľkoobjemovou značkou je v Európe Dacia. Menej sa zatiaľ darí francúzskym značkám Renault a Citroën.
Najpredávanejším európskym autom je Peugeot 208, Golf klesol na 4. priečku, Clio je až siedme.
Európania chcú malé a cenovo dostupné spaľovacie autá, aj keď politici a aj automobilky sa snažia tvrdiť opak.
Luxusným autám sa darilo. Do top 10 sa vo svojej kategórii dostal dokonca aj Rolls-Royce Cullinan.
Najpopulárnejšou európskou značkou je Toyota, po nej nasleduje Volkswagen a treťou je Škoda.
V prvom kvartáli sa celkom darilo Peugeotu, výrazne si polepšila Toyota Corolla a naozaj prekvapil Ford Puma.
V januári kraľovala európskym autám Dacia Sandero, najpredávanejším plug-in hybridom sa stal Peugeot 3008 a medzi elektromobilmi zvíťazila Kia Niro.
Najpredávanejšou luxusnou značkou vo svete sa v uplynulom roku stalo BMW. Slovenský luxusný trh však "prevalcoval" Mercedes-Benz triedy S.
Golf o titul prišiel, ale značka Volkswagen môže byť spokojná. Darilo sa aj Toyotám a Dacii Sandero.