Predaj elektromobilov sa na Slovensku za január až marec zvýšil o 40 percent, zatiaľ čo celkový predaj áut klesol o 15 percent. Darilo sa aj plug-in hybridom.
Medzi čisto športovými modelmi dominujú skôr cenovo dostupné roadstery a kupé, no v top 10 nájdete napríklad aj Jaguar F-Type alebo Porsche Cayman.
Po vyše 40 rokoch nie je ikonický pikap najpredávanejším autom v USA. O titul ho obral model, ktorý dokonca vôbec nie je z Ameriky.
V krajine, kde sa medzi päť najpredávanejších áut dostanú Porsche 911, Porsche Cayenne a Porsche Macan musí byť život naozaj príjemný.
Predaje v januári boli medziročne nižšie o 17 percent. Súvisí to predovšetkým s tým, že ľudia aj firmy nakupovali viac áut koncom roku.
V decembri klesol predaj elektromobilov v Nemecku takmer o 40 percent a vo Francúzsku o vyše 20 percent.
"Obyčajní ľudia" elektromobily prakticky nekupujú, automobilky im ich dokázali predať v roku 2024 necelých 160. Všetky ostatné kúpili firmy a podnikatelia.
Ponuka kabrioletov sa v Európe rok čo rok znižuje. Z tých cenovo dostupných zostanú v predaji len Mini a Mazda MX-5.
Predaje za prvú tretinu roka ukazujú, že Európanom lacné autá nevadia. Rebríčku najpredávanejších modelov dominuje Dacia Sandero pred VW Golf a Peugeotom 208.
V tomto roku je medzi tromi značkami, ktoré medziročne v EÚ najviac zvýšili svoj predaj aj čínsky SAIC - vďaka MG. Naďalej výrazne klesajú predaje Jaguaru.
Medzi najpredávanejšími elektrickými autami za rok 2023 sa do prvej desiatky dostalo aj čínske MG4. Český Enyaq skončil štvrtý.
Dotácie na elektrifikované autá deformujú trh, to nie je žiadne tajomstvo. V Nemecku sa v decembri predaj plug-in hybridov po ukončení podpory prepadol o vyše 74 percent.
Z MG ZS sa v tomto roku v Česku predalo viac kusov, než z Peugeotu 2008, Renaultu Captur alebo Hyundaiu Kona.
V prvej päťke najpredávanejších áut súkromným klientom boli vo februári vo Francúzsku tri Dacie.
Na Slovensku je tradične silný predaj kórejských áut a Škody. Ich dominanciu výrazne narúša len jediný model - Toyota Yaris Cross.
Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
V počte umiestnení v európskych rebríčkoch TOP 10 dominovala Toyota.
Škoda je naďalej na Slovensku najsilnejšou značkou a v januári sa jej darilo. Medzi súkromnými klientmi však pozíciu jednotky prekvapivo stratila.
Aj napriek výraznému medziročnému poklesu predaja je kráľom malých áut Fabia a korunným princom Sandero.
Najviac áut predala Škoda, najrýchlejšie rástla francúzska DS a najviac klesol predaj Mitsubishi.