V prvej desiatke sú až štyri modely Toyota, dve Tesly a žiadne auto z Európy.
V tomto roku zatiaľ v Európe najviac "prepadli" značky Volvo, Lexus, Smart a Jaguar. Naopak, darí sa Alpine, Cupre, Dacii a DS.
V prvom kvartáli naďalej rástol záujem o SUV a klesal o sedany. Toyota zostáva najsilnejšou značkou a má dva najpredávanejšie modely na svete.
Tesla sa prvýkrát v histórii dostala do TOP 10 najväčších automobiliek.
Do prvej desiatky najpredávanejších SUV sveta sa dostala aj Tesla Model Y, polovicu rebríčku tvoria ázijské modely.
Predaj áut v Rusku skolaboval, v apríli klesol takmer o 80 percent. Prvé tri priečky obsadili modely značky Lada.
Rebríček najpredávanejších áut nižšej strednej triedy na Slovensku ukazuje, že predáva ten, kto má autá.
Agentúra Focus5Move zverejnila definitívny rebríček najväčších svetových bestsellerov.
V januári kraľovala európskym autám Dacia Sandero, najpredávanejším plug-in hybridom sa stal Peugeot 3008 a medzi elektromobilmi zvíťazila Kia Niro.
Sandero sa presadilo aj globálne, celosvetovo mu patrí piata priečka. Jedinou značkou s dvojnásobných zastúpením je v kategórii malých áut Honda.
Na Slovensku vo vyššej strednej triede dominujú nemecké značky, len pozvoľna sa na ne začína doťahovať Lexus.
Hyundaiu sa podaril husársky kúsok - prvenstvo Škode "vyfúkol" nielen v nižšej strednej triede, ale aj medzi SUV a crossovermi.
V tejto kategórii je už tradične dominantná Fabia. S obrovským náskokom vyhrala aj v roku 2021.
Golf o titul prišiel, ale značka Volkswagen môže byť spokojná. Darilo sa aj Toyotám a Dacii Sandero.
General Motors predával najviac áut v USA od roku 1931. V roku 2021 ho z trónu zosadila japonská automobilka.
Medzi desiatimi najpredávanejšími autami sveta v nižšej strednej triede má Volkswagen ako jediný až trojnásobné zastúpenie.
V novembri mala v európskom rebríčku Top 10 hneď dvojnásobné zastúpenie rumunská Dacia. Pozrite si podrobné rebríčky.
Pozrite si rebríček 20 najúspešnejších automobilových značiek v Európe a ich predaje za tento rok.
V kategórii luxusných manažérskych limuzín sa až prekvapivo podobá slovenský rebríček na ten celosvetový.
Pickupy v Európe nedominujú v rebríčkoch popularity. No v USA je pickup najpredávanejším autom bez prestávky už 40 rokov.