Na Slovensku vo vyššej strednej triede dominujú nemecké značky, len pozvoľna sa na ne začína doťahovať Lexus.
Hyundaiu sa podaril husársky kúsok - prvenstvo Škode "vyfúkol" nielen v nižšej strednej triede, ale aj medzi SUV a crossovermi.
V tejto kategórii je už tradične dominantná Fabia. S obrovským náskokom vyhrala aj v roku 2021.
Golf o titul prišiel, ale značka Volkswagen môže byť spokojná. Darilo sa aj Toyotám a Dacii Sandero.
General Motors predával najviac áut v USA od roku 1931. V roku 2021 ho z trónu zosadila japonská automobilka.
Medzi desiatimi najpredávanejšími autami sveta v nižšej strednej triede má Volkswagen ako jediný až trojnásobné zastúpenie.
V novembri mala v európskom rebríčku Top 10 hneď dvojnásobné zastúpenie rumunská Dacia. Pozrite si podrobné rebríčky.
Pozrite si rebríček 20 najúspešnejších automobilových značiek v Európe a ich predaje za tento rok.
V kategórii luxusných manažérskych limuzín sa až prekvapivo podobá slovenský rebríček na ten celosvetový.
Pickupy v Európe nedominujú v rebríčkoch popularity. No v USA je pickup najpredávanejším autom bez prestávky už 40 rokov.
MPV, alebo veľkopriestorové autá sú v súčasnosti v Európe takmer "na vymretie". Podľa nášho názoru však svoje posledné slovo ešte nepovedali.
Spomedzi desiatich najpredávanejších SUV na svete za rok 2021 je deväť z Číny a Kórey.
Rebríčku najpredávanejších áut nižšej strednej triedy dominuje auto, ktoré je už 20 rokov najpredávanejším na svete.
Z hľadiska predaja áut má za sebou Európa najhorší október od začiatku vedenia štatistík.
Z desiatich najpredávanejších malých áut na svete za prvých 8 mesiacov tohto roku môžete na Slovensku kúpiť deväť.
Zmenu na čele rebríčku najpredávanejších áut bolo možné očakávať. V prvej päťke zrejme do konca roku príde aj k ďalším.
V septembri sa prvýkrát stal najpredávanejším autom v Európe elektromobil, Cupra sa dostala do Top 10 medzi plug-in hybridmi a Dacia medzi elektromobilmi.
Rebríčku najpredávanejších modelov strednej triedy na svete dominuje japonské auto.
V auguste sa nám do rebríčka najpredávanejších áut na Slovensku prepracoval aj SsangYong. Naopak, Octavia, čo je tradičný bestseller, stále klesá.
V rebríčku najpredávanejších áut do 12-tisíc eur medziročne takmer všetky zdraželi. Môže za to polovodičová kríza a stále väčšie bezpečnostné nároky EÚ.