Podľa prieskumu sa väčšina Bratislavčanov pri nákupoch neobmedzuje.
Internetovému predajcovi naleteli tisíce zákazníkov zo Slovenska či susedného Česka.
Hlavný cieľ návrhu je, aby sa ľudia venovali svojim rodinám.
Ak som pod stresom, zo psychologického hľadiska zrazu strácam schopnosť vnímať veci v širšom kontexte a rozhodovať sa na základe zváženia viacerých faktorov, tvrdí ekonóm v rozhovore.
Pitie kávy a nápojov s kofeínom pred nákupom môže viesť k nakupovaniu väčšieho množstva položiek a zvýšeným výdavkom, tvrdí vedecká štúdia.
Slovensko má za sebou dva roky s pandémiou. Tá ovplyvnila celý chod ekonomiky, vrátane spotrebiteľského správania Slovákov.
Za uplynulý mesiac sa stihol maďarský forint oslabiť o vyše 11 percent.
Panikárite? Do Vianoc zostáva už len pár dní. Niektorí ľudia si vianočný stres dlho vôbec nepripúšťajú a dávajú si s prípravami načas. A potom...
Dáta ukazujú, že časť Slovákov pri internetovom nakupovaní zostáva aj po uvoľnení opatrení, keďže objemy platieb v internetových obchodoch vysoko presahujú predkrízové úrovne či úrovne dosahované v minulom pandemickom roku.
Hodnota nákupov pri platbe v hotovosti by sa mala od januária 2022 zaokrúhľovať tak, aby sa významne obmedzil obeh jednocentových a dvojcentových mincí.
Maloobchodné tržby boli v máji medziročne vyššie o 11,5 %.
Po pandémii naberá nakupovanie na obrátkach. Ľudia najviac navštevujú obchody v Bratislavskom kraji.
Potraviny len ako doplnkový tovar. Spoločnosť Lidl má na Slovensku už dva outlety so spotrebným tovarom.
Slováci počas koronakrízy zvýšili spotrebu potravín. Rodina na jedlo minie mesačne v priemere viac ako 330 eur.
Dlhé rady, čakanie i plné nákupné centrá. Takto vyzerali v deň otvorenia obchody na mnohých miestach Slovenska.
V piatok, nedeľu a pondelok cez veľkonočné sviatky v obchodných reťazcoch Billa, COOP Jednota ,Kaufland, Lidl a Tesco Slováci nenakúpia
On-line nakupovanie počas pandémie nového koronavírusu rastie, 61 percent ľudí využíva e-shopy častejšie ako pred pandémiou.
Koronakríza v posledných mesiacoch výrazne menila správanie Slovákov v obchodoch. Mnohí prešli na nakupovanie cez internet, ktoré pre nich predstavuje istotu, nakoľko v kamenných obchodoch je možné väčšie riziko nakazenia.
Tri štvrtiny z nich sa dokonca zaobišli bez pôžičky.