Dvakrát meraj a raz rež. Asi tak sa dá zhrnúť prístup ľudí k nákupom, koronavírus totiž prevetral financie nejednej rodiny.
Mnohé slovenské domácnosti najmä z prihraničných oblastí v tejto situácii realizovali nákupy na Slovensku.
Tretina zákazníkov je zase citlivejšia na ceny. A tak vyhľadáva skôr akciový tovar. Porástli nákupy trvanlivejších potravín a drogérie.
IGOR ŠKODÁČEK: Pevne verím, že sa nariadenie o obmedzení nákupu pre starších usmerní humánnejším smerom, ktorý by zodpovedal medicínskym, právnym a morálnym kritériám.
Viac otvorených prevádzok, zmena hodín pre seniorov, ale aj prísne hygienické pravidlá. Tak vyzerá nakupovanie po novom.
Slovenskí dôchodcovia minú ročne niečo vyše 1000 eur na potraviny. V priemere najviac peňazí im zhltne nákup mäsa, pekárenských a mliečnych výrobkov.
Najohrozenejšia skupina z pohľadu pandémie koronavírusu – seniori, už v niektorých reťazcoch nakupuje prednostne.
Slováci sa pred štátnymi sviatkami výraznejšie predzásobujú, najmä potravinami.
VERONIKA ŠIKULOVÁ: Je október. Ktosi sa nám však snaží nahovoriť, že idú Vianoce a tisne nám pod nos vianočnú výzdobu a do izby vianočný strom...
Slováci elektromobily veľmi nekupujú. Od apríla do augusta tohto roku sa u nás zaregistrovalo 59 vozidiel s čisto elektrickým pohonom.
Je niečo, čo o svojich používateľoch Google ešte nevie? V tichosti zhromažďuje aj informácie o všetkých nákupoch. Odstrániť ich je veľmi náročné.
Na Slovensku v súčasnosti používa platobnú kartu, či už pravidelne alebo sporadicky, približne 76 % populácie.
Prvé januárové týždne sú už obvykle späté s výpredajmi a pretekmi medzi obchodníkmi, kto poskytne najväčšie zľavy z obľúbených produktov.
Pohodlnosť a rýchlosť – to sú najväčšie benefity nákupov cez internet, ktorým na chuť prichádza čoraz viac našincov. Počas posledných piatich rokov sa počet transakcií a suma, ktorú týmto spôsobom ľudia utratili, zvýšili viac ako päťnásobne.
Nie každého darčeky pod stromčekom potešili. Stačí nesprávne zvolená veľkosť, farba či duplicita daru, a problém je na svete.
Novoročné výpredaje sú pre Slovákov obľúbenou nákupnou príležitosťou a Slováci ju určite plánujú využiť aj tento rok.
Rady pred pokladnicami, plné parkoviská – tak teraz vyzerajú nákupné centrá, ale aj menšie obchody. Ľudia nakupujú hlava-nehlava. Lákajú ich zľavy.
Na nákup posledných vianočných darčekov zostávajú posledné hodiny. Práve to je jedným z dôvodov, prečo sú aj tento rok nákupné centrá pred Vianocami preplnené ľuďmi.
ĽUBOŠ PAVELKA: Záujem o nákupy v outletových centrách v poslednej dekáde narastá. Nákup v nich však nemusí byť taký výhodný, ako sa na prvý pohľad zdá.
Vianočné nakupovanie by nemalo zruinovať rodinný rozpočet. Hoci každý vie, že sviatky nie sú lacnou záležitosťou, viac ako tretina Slovákov si nešetrí na vianočné nákupy a necháva si ich na posledné dni pred sviatkami.