Sú elektromobily rovnako bezpečné ako autá so spaľovacími motormi? To preverili extrémne nárazové testy nemeckej Dekry.
Nárazové testy známe pod skratkou NCAP patria už dvadsať rokov k najdôveryhodnejším zdrojom informácií o bezpečnosti áut.
Ak si kúpite VW Polo v Európe alebo v Indii, nedostanete to isté auto. Nepochybne to platí o bezpečnosti. Potvrdzuje to aj najnovší test organizácie Global NCAP, ktorá sa pozrela na bezpečnostné kvality áut predávaných v južnej Afrike.
Ak v európskych nárazových skúškach získa auto tri hviezdičky, je to hanba. Ale môžete si byť istí, že v porovnaní s modelmi bežne predávanými v Indii je takéto auto doslova bezpečnostným predátorom.
Minulý týždeň zverejnilo bezpečnostné konzorcium Euro NCAP výsledky nárazových testov Fordu Mustang. Vyšiel z nich s katastrofálnou bilanciou dvoch hviezdičiek. Pikantné je, že americká automobilka o nedostatkoch vedela.
Americký inštitút IIHS skúsil otestovať nové vozidlá v nárazových skúškach s mierne odlišnou metodikou. Nestačil sa diviť. Odchýlka v metodike môže znamenať aj smrť spolujazdca.
Po americkej poisťovacej spoločnosti IIHS ohlásilo rebríček najbezpečnejších áut aj európske bezpečnostné konzorcium Euro NCAP. Hviezdou je čínsky Qoros aj elektromobil Renault Zoe.