Aké bezpečné sú ťažké elektrické autá? Tak to ukázal Mercedes-Benz prvým verejným nárazovým testom dvoch elektromobilov.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky najväčšieho kola nárazových testov v tomto roku.
Výsledky nárazových testov dvoch typov obytných áut sú odstrašujúce. Sú to pojazdné rakvy, tvrdí bez okolkov švédska agentúra Trafikverket.
Nové severské kupé Polestar 1 je vyrobené prevažne z kompozitných materiálov. Karbón však nie je oceľ. Volvo tak vstupovalo v oblasti bezpečnosti na tenký ľad. Nakoniec však všetko zvládlo.
Austrálska pobočka NCAP proti sebe postavila dve autá od toho istého výrobcu – Toyotu Corollu a Toyotu Auris. Delí ich však 20 rokov. Výsledok je šokujúci.
Bruselská organizácia Euro NCAP naservírovala ďalšie výsledky nárazových testov šiestich nových modelov. Nie pre všetkých sú však dobrou reklamou.
Lyže patria na strechu. To vie predsa každý, no nie každý má strešné nosiče či luxusný strešný box. A tak putujú často krát do interiéru. Pri havárii to môže byť ale veľmi nebezpečné. Nemecký autoklub ADAC demonštroval čo sa môže stať.
Elektromobil z bratislavského závodu Volkswagenu si z testov nemeckého autoklubu ADAC odniesol plné skóre piatich hviezdičiek.
Čínska automobilka podstúpila krst ohňom. Jej model Qoros 3 absolvoval po prvý raz nárazové testy Euro NCAP a výsledkami prekvapil. Posádku chráni lepšie ako Lexus IS, Mazda 6 či Škoda Octavia.
Áno, je to tak. Posádku chráni lepšie ako Volvá či Mercedesy-Benz. Tesla S získala historicky najvyššie hodnotenie 5,4 hviezdičky.