Ekonomická kríza a inflácia neprajú cestovaniu, aj preto zohrali dôležitú úlohu pri rozhodnutí Slovákov ostať dovolenkovať doma rekreačné poukazy.
Slováci sú na MS v jednej štatistike mimoriadne „usilovní“.
Európa má 50 krajín a každoročne priláka vyše 500 miliónov turistov. Tí sa však nerozložia rovnomerne.
Bojnické múzeum počas minulého roka pre návštevníkov pripravilo aj viacero tematických podujatí.
Najvyššiu návštevnosť v minulom roku zaznamenal Oravský hrad, a to viac ako 143-tisíc ľudí.
Najväčší záujem bol o Ľubovnianske múzeum na hrade v Starej Ľubovni.
Hrad je momentálne zatvorený, otvoriť by ho mali počas Veľkej noci a v máji sa začne letná sezóna.
Diváci sú pýchou bratislavského klubu v pohárovej Európe.
Slovensko stále nie je na úrovni návštevnosti spred pandemického obdobia.
Príjmy zo vstupného predstavovali v prvom polroku 2020 sumu 441 756 eur. V prvom polroku 2021 klesli na 336 993 eur, ale za prvých šiestich mesiacov tohto roka sa dostali na úroveň 1 186 936 eur.
Najvyššej podpore sa tešia futbalové kluby v Nemecku.
Po 12 dňoch na striebornom plátne najnovší film o pavúčom mužovi Spider-Man: Bez domova zarobil viac ako miliardu dolárov.
Zatiaľ posledný film o britskom agentovi Jamesovi Bondovi Nie je čas zomrieť sa stal najlepšie zarábajúcim filmom tohto roka.
Komédia s trpkou príchuťou Známi neznámi počas uplynulého víkendu prekročila hranicu 100 000 divákov.
Najnavštevovanejšie z múzeí SNM boli Spišský hrad, múzeum v Bojniciach, Bratislavský hrad a hrad Červený Kameň.
Pre pandémiu koronavírusu museli byť minulý rok kiná na Slovensku 116 dní zatvorené.
Hrad navštívilo v minulom roku 91.319 návštevníkov, je to o 60.870 menej ako v roku 2019.
Návštevnosť v SR tvorili aj v novembri 2020 najmä domáci turisti, z celkového počtu ubytovaných predstavovali 85 percent. Ich počet sa však medziročne opäť prudko znížil, a to o 82 percent na 58-tisíc osôb.
Až takmer o 80 percent menej hostí mali hotely, penzióny či chaty na Slovensku v októbri. Ukázali to údaje Štatistického úradu.
Obyvatelia Slovenska navštívili za 12 mesiacov v priemere šesť rôznych typov kultúrnych akcií.