Veľké odpočívadlo bude stáť (s DPH) takmer 11 miliónov eur, bude obojstranné a spolu na ňom bude miesto pre vyše 60 osobných áut a 60 kamiónov.
V medziročnom porovnaní predala NDS o 29,6 percenta viac elektronických diaľničných známok ako minulý rok.
V máji bola väčšina prác súvisiacich s výstavbou tunelu Čebrať utlmená, problémom bolo financovanie stavby.
Úsek je dlhý 13,5 km a jeho súčasťou je 11 mostných objektov, 6 protihlukových stien a 8 oporných múrov.
Obchvat Ružomberka majú dokončiť do decembra 2023. Podľa Ondreja Mateja z Inštitútu dopravy sa však bude dohoda na dofinancovaní stavby rodiť ťažko.
Situácia v rámci dolného Liptova a Ružomberka je neznesiteľná, zdôraznil viceprimátor Ružomberka Ján Bednárik.
V budovanom úseku je ukončená väčšina prekládok a aj zakladanie mostov.
Dokončenie diaľnice je podľa analytikov ÚHP prioritou z 2 dôvodov: súčasná cesta kapacitne vôbec nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T).
Ministerstvo dopravy a výstavby SR má pripraviť aj riešenie pre už uzatvorené kontrakty a realizované stavby.
Na stavbe R2 Kriváň – Mýtna sa začala výstavba unikátnej, vyše štvorkilometrovej estakády. Jej prvé segmenty sa vysúvali neštandardne.
Od najbližšej soboty až do 24. júla bude diaľnica D1 čiastočne uzavretá v Mengusovciach v úseku mosta nad potokom Potôčik.
Na NDS sa valí jeden problém za druhým - nevysporiadané financie pri stavbe tunela Čebrať, "strácajúce sa" milióny vo Višňovom a teraz aj pochybný mýtny tender.
Aj keď sa aktuálne riešia "strácajúce sa peniaze" v tuneli Višňové, práce na diaľničnom úseku, kde sa nachádza, naďalej pokračujú.
Subdodávatelia na stavbe nedostali zaplatené, aj keď štát za ňu platí riadne a včas. Problém môže byť v spoločnosti Tubau.
Podľa Únie autodopravcov je aktuálny víťaz tendra len dcérskou spoločnosťou SkyTollu a má s ňou spoločného majiteľa.
Nový ekodukt bude síce drahý, ale aj veľký. Preklenie totiž nielen diaľnicu, ale aj blízku železničnú trať a potok.
Práce na tuneli Višňové napredujú intenzívne, no jeho dostavba sa aj tak bude musieť približne o rok predĺžiť.
V druhej polovici mája budú diaľničiari pokračovať v opravovaní mosta nad železničnou traťou v Lamači, tentokrát v smere z Bratislavy do Malaciek.
Na rozdiel od minulého roku budú v oboch smeroch prejazdné dva pruhy. Rýchlosť v nich bude obmedzená na šesťdesiatku.
Intenzita stavebných prác v rámci úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová bola znížená a práce na tuneli Čebrať úplne zastavené.