Tunel Bikoš by podľa vyjadrenia NDS mal byť pripravený na odovzdanie do užívania koncom leta tohto roku.
Výstavba protihlukových sien v dĺžke 2,4 kilometra má trvať 690 dní. Práce zrejme začnú v septembri.
Náklady NDS na stavbu privádzača, ktorý napojí Kysucké Nové Mesto na budúcu D3, po viac ako roku vzrástli takmer o milión eur.
Ide o dôležitý a exponovaný úsek, po ktorom denne prejdú desiatky tisíc áut.
Nový most na R2 v križovatke Mýtna zostáva naďalej uzavretý. Prebiehajú práce na sanácii podložia.
Diaľničiari termín na otváranie obálok v "technologickom tendri" tunela Višňové posunuli už šesťkrát. Zrejme tak budú musieť urobiť opäť.
Tunel cez vrch Čebrať bude mať dve jednosmerné tunelové rúry, v každej z nich budú dva jazdné pruhy so šírkou 3,5 metra.
Národná diaľničná spoločnosť získa z európskeho programu CEF takmer pol milióna eur na vypracovanie štúdie realizovateľnosti.
Národná diaľničná spoločnosť a Eurovia SK sa dohodli na zvýšení ceny prác o 1,4 milióna eur na takmer 134 miliónov. Výstavba sa tiež oneskorí.
Už po otvorení analytici NDS odhadujú priemernú dennú intenzitu dopravy v úseku R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa na zhruba 12 000 vozidiel.
Výstavba úseku R2 Kriváň – Mýtna úspešne napreduje, vrátane budovania najdlhšej, takmer 5-kilometrovej, estakády na Slovensku.
Dňom s najvyšším výberom mýta od spustenia systému sa stal 30. august 2022. Vodiči v ňom na mýte zaplatili vyše 1,03 milióna eur.
V roku 2023 plánuje NDS opraviť takmer desiatku mostov, opravy budú stáť spolu vyše 20 miliónov eur.
V Prešove aj Tvrdošíne sa môžu tešiť na nový obchvat, Kysučania na nový privádzač a uvidíme, ako to bude s predĺžením rýchlostnej cesty R1.
Severný obchvat Prešova sa dokončuje bez problémov. Podľa NDS je horšia situácia D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala a Hubová - Ivachnová.
Za diaľnice zaplatíme v roku 2023 viac. Na 365-dňovej známke ale môžeme ušetriť. Len si ju musíte kúpiť ešte v tomto roku.
Predĺženie zmluvy o prevádzkovaní mýtneho systému so SkyTollom vyvolalo veľkú vlnu kritiky z rôznych strán - od politikov, odborníkov a aj mimovládnych organizácií.
Úsek D1 Turany – Hubová v dĺžke 13,5 kilometra je posledným nerozostavaným úsekom budúcej diaľnice medzi Bratislavou a Košicami.
Dôvodom uzavretia mostu je sadanie jeho krajných opôr.
Nový 13,5-kilometrový úsek je spoplatnený pre osobnú dopravu, mýto sa na ňom začne vyberať od 1. januára budúceho roku.