Situácia v rámci dolného Liptova a Ružomberka je neznesiteľná, zdôraznil viceprimátor Ružomberka Ján Bednárik.
V budovanom úseku je ukončená väčšina prekládok a aj zakladanie mostov.
Dokončenie diaľnice je podľa analytikov ÚHP prioritou z 2 dôvodov: súčasná cesta kapacitne vôbec nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T).
Ministerstvo dopravy a výstavby SR má pripraviť aj riešenie pre už uzatvorené kontrakty a realizované stavby.
Na stavbe R2 Kriváň – Mýtna sa začala výstavba unikátnej, vyše štvorkilometrovej estakády. Jej prvé segmenty sa vysúvali neštandardne.
Od najbližšej soboty až do 24. júla bude diaľnica D1 čiastočne uzavretá v Mengusovciach v úseku mosta nad potokom Potôčik.
Na NDS sa valí jeden problém za druhým - nevysporiadané financie pri stavbe tunela Čebrať, "strácajúce sa" milióny vo Višňovom a teraz aj pochybný mýtny tender.
Aj keď sa aktuálne riešia "strácajúce sa peniaze" v tuneli Višňové, práce na diaľničnom úseku, kde sa nachádza, naďalej pokračujú.
Subdodávatelia na stavbe nedostali zaplatené, aj keď štát za ňu platí riadne a včas. Problém môže byť v spoločnosti Tubau.
Podľa Únie autodopravcov je aktuálny víťaz tendra len dcérskou spoločnosťou SkyTollu a má s ňou spoločného majiteľa.
Nový ekodukt bude síce drahý, ale aj veľký. Preklenie totiž nielen diaľnicu, ale aj blízku železničnú trať a potok.
Práce na tuneli Višňové napredujú intenzívne, no jeho dostavba sa aj tak bude musieť približne o rok predĺžiť.
V druhej polovici mája budú diaľničiari pokračovať v opravovaní mosta nad železničnou traťou v Lamači, tentokrát v smere z Bratislavy do Malaciek.
Na rozdiel od minulého roku budú v oboch smeroch prejazdné dva pruhy. Rýchlosť v nich bude obmedzená na šesťdesiatku.
Intenzita stavebných prác v rámci úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová bola znížená a práce na tuneli Čebrať úplne zastavené.
Ako vyzeralo prvotné štádium príprav? A čo bude zaťažkávacou skúškou pri stavbe? Aj na to odpovedajú odborníci z NDS.
Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1.
Dopravcovia požadujú predbežne na rok zníženie mýta o 20 až 30 percent. Argumentujú veľkým zvýšením nákladov.
Ponuky na výstavbu diaľničnej križovatky by mali diaľničiari vyhodnotiť už tento mesiac.
V marci sa na mýte vybralo takmer 23 miliónov eur, čo je o 7,4 percenta viac, než v októbri 2019, ktorý bol doteraz rekordným mesiacom.