Úsek D1 Hubová - Ivachnová sa začal stavať v roku 2013 a mal byť pôvodne dokončený v roku 2017.
Prvá etapa severného obchvatu Prešova by mala byť hotová v júli 2023.
Budovaná estakáda je z hľadiska výstavby pomerne náročná.
Po dobudovaní košická R2 prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4.
Kysucký diaľničný privádzač by mohol byť predbežne sprejazdnený koncom budúceho roku.
Pozrite si presné termíny uzavretia tunelov, niektoré budú odstavené aj niekoľko dní.
Veľké odpočívadlo bude stáť (s DPH) takmer 11 miliónov eur, bude obojstranné a spolu na ňom bude miesto pre vyše 60 osobných áut a 60 kamiónov.
V medziročnom porovnaní predala NDS o 29,6 percenta viac elektronických diaľničných známok ako minulý rok.
V máji bola väčšina prác súvisiacich s výstavbou tunelu Čebrať utlmená, problémom bolo financovanie stavby.
Úsek je dlhý 13,5 km a jeho súčasťou je 11 mostných objektov, 6 protihlukových stien a 8 oporných múrov.
Obchvat Ružomberka majú dokončiť do decembra 2023. Podľa Ondreja Mateja z Inštitútu dopravy sa však bude dohoda na dofinancovaní stavby rodiť ťažko.
Situácia v rámci dolného Liptova a Ružomberka je neznesiteľná, zdôraznil viceprimátor Ružomberka Ján Bednárik.
V budovanom úseku je ukončená väčšina prekládok a aj zakladanie mostov.
Dokončenie diaľnice je podľa analytikov ÚHP prioritou z 2 dôvodov: súčasná cesta kapacitne vôbec nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T).
Ministerstvo dopravy a výstavby SR má pripraviť aj riešenie pre už uzatvorené kontrakty a realizované stavby.
Na stavbe R2 Kriváň – Mýtna sa začala výstavba unikátnej, vyše štvorkilometrovej estakády. Jej prvé segmenty sa vysúvali neštandardne.
Od najbližšej soboty až do 24. júla bude diaľnica D1 čiastočne uzavretá v Mengusovciach v úseku mosta nad potokom Potôčik.
Na NDS sa valí jeden problém za druhým - nevysporiadané financie pri stavbe tunela Čebrať, "strácajúce sa" milióny vo Višňovom a teraz aj pochybný mýtny tender.
Aj keď sa aktuálne riešia "strácajúce sa peniaze" v tuneli Višňové, práce na diaľničnom úseku, kde sa nachádza, naďalej pokračujú.
Subdodávatelia na stavbe nedostali zaplatené, aj keď štát za ňu platí riadne a včas. Problém môže byť v spoločnosti Tubau.