Európska komisia hasí požiar po tom, čo nemecký minister dopravy Volker Wissing vypustil "dieselového džina" z fľaše.
Uplatňovať aktuálne normy na autá schválené podľa starších pravidiel je nelogické a ide o porušenie zákazu retroaktivity v právnom systéme.
Od septembra platí pre všetky autá predávané v EÚ nová homologizácia, obsahujúca aj test emisií WLTP. Práve táto procedúra má dať spotrebiteľovi objektívnejšiu informáciu o reálnej spotrebe. No automobilky veselo udávajú konzumáciu paliva podľa starej normy NEDC. Ako je to možné?
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
V nasledujúcich mesiacoch zmizne z ponuky automobiliek množstvo výkonných modelov, ale aj mnohé motory. Dôvodom je nastupujúca emisná norma Euro 6c a nový merací cyklus WLTP.
Nová metodika merania spotreby WLTP platná od septembra robí automobilkám vrásky na čele. A hlbšie, ako predpokladali. Dokladujú to výsledky testu spotreby malého VW Up! GTi.
Ako donútiť výrobcov áut k pravdivým údajom o spotrebe paliva? Brusel zvažuje povinnú montáž meračov spotreby od roku 2020.
Od septembra platí v Európe nová procedúra merania normovanej spotreby WLTP. A automobilovým výrobcom už začína robiť vrásky na čele.
Bruselský tlak na emisie zaviedol automobilových výrobcov do slepej uličky. Zmenšovanie objemov motorov, takzvaný downsizing, funguje totiž viac v laboratóriu ako na ceste. Nová metodika merania spotreby však urobí týmto hrám koniec. Objemy motorov porastú. A nebude to lacné.