Intel plánuje začať vyrábať čipy pre automobily do šiestich až deviatich mesiacov, aby odstránil ich nedostatok v amerických závodoch.
Polovodičová kríza naplno dopadla aj na trnavskú fabriku Stellantisu. Fungovať bude iba logistika.
Trnavský Stellantis musel v máji zastavovať výrobu už niekoľkokrát. Čo bude v ďalších dňoch, sa zamestnanci dozvedia až večer.
Nedostatok polovodičov spôsobil krízu. Tá podľa šéfa Intelu môže trvať dokonca niekoľko rokov.
Či bude výroba pokračovať aj na nočnej zmene, automobilka bude informovať až dnes podvečer.
Zúfalá situácia si vyžaduje zúfalé činy. Aby Peugeot udržal výrobu, vracia sa pri modeli 308 k mechanickým analógovým prístrojom, ktoré pre svoju činnosť nepotrebujú elektroniku.
Automobilky sú z čipovej krízy zúfalé. A siahajú preto po naozaj neobvyklých riešeniach.